برنامه‌های ویژه آموزش و پرورش در هفته مشاغل اعلام شد

تهران-ایرنا-اداره کل امور تربیتی،‌ مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش در راستای آشنایی دانش آموزان با مشاغل مختلف و فراهم شدن زمینه انتخاب رشته، متناسب با استعداد، توانایی، رغبت، هوش و علائق آنان، برنامه های ویژه هفته مشاغل را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، اداره کل امور تربیتی،‌ مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی معاونت پرورشی و فرهنگی، از برگزاری برنامه های هفته مشاغل با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و به صورت حضوری خبر داد.

بر این اساس؛ در راستای آشنایی دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی با مشاغل و لزوم  وجود آنها در جامعه، هفته معرفی مشاغل هر ساله طی دو مرحله در  ابتدای اردیبهشت ماه و بهمن ماه، از سوی مدارس و ادارات مناطق برگزار می‌شود.

همچنین؛ علاقه به جستجو و سوال کردن، تحریک حس کنجکاوی دانش آموزان درباره تحصیل و شغل، تأکید بر خودشناسی و شناخت رشته‌های تحصیلی و مشاغل از مهم‌ترین اهداف برگزاری هفته مشاغل است.

شایان ذکراست؛ شیوه‌های اجرایی راهنمایی شغلی به صورت بازدید از مراکز و محیط‌های شغلی، ارائه واحد شناسایی مشاغل در دروس مختلف مرتبط، مقاله نویسی شغلی، اجرای نمایشنامه شغلی، اشتغال در ایام فراغت، انجام مصاحبه‌های شغلی توسط دانش آموزان است.

۲ سال گذشته به علت همه گیری کرونا برنامه‌های این هفته به صورت مجازی برگزار می‌شد اما امسال با رفع محدودیت‌ها و با عنایت به بازگشایی مدارس، برنامه‌های این هفته را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

برنامه‌های ویژه آموزش و پرورش در هفته مشاغل اعلام شد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha