۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۴۶
کد خبر: 84722123
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش‌سوزی گسترده در کارخانه آلومینیوم پاکدشت مهار شد

۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۴۶
کد خبر: 84722123
آتش‌سوزی گسترده در کارخانه آلومینیوم پاکدشت مهار شد
عکس تزئینی است

پاکدشت - ایرنا- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پاکدشت گفت: با تلاش عوامل آتش‌نشانی، آتش‌سوزی گسترده در کارخانه آلومینیوم پاکدشت بدون مصدوم مهار شد.

احمد تاجیک روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عوامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پاکدشت، ایستگاه خاتون‌آباد، حوالی ساعت ۱۶ امروز از وقوع آتش سوزی در یک کارخانه تولید آلومینیوم حوالی کانال آب شمالی مطلع و بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و با بررسی وضعیت محل آتش‌سوزی، نسبت به ایمن سازی منطقه اقدام کردند.
وی اظهار داشت: در بررسی وضعیت محل آتش‌سوزی مشخص شد که برای تولید آلومینیوم در این کارخانه، از فلز منیزیوم نیز استفاده می‌شود و به دلیل آن که این فلز قلیایی با آب واکنش سریع نشان داده و موجب انفجار و حریق بیشتر می‌شود، عوامل مجبور بودند که از برای اطفاء حریق از شیوه‌های دیگری استفاده کنند.


وی تصریح کرد: تیم عملیاتی گروه سی  ایستگاه خاتون‌آباد با استفاده از پودر و ماسه خشک از رسیدن اکسیژن به منیزیم جلوگیری کرده و در مرحله بعد با استفاده از پودر فلکس موفق شدند تا پس از حدود یک‌ ساعت، آتش را مهار کرده و از گسترش حریق به کارخانه‌های مجاور جلوگیری کنند.
تاجیک با بیان اینکه در این حادثه به هیچ فردی صدمه وارد نشد اظهار داشت: علت وقوع این آتش‌سوزی از سوی کارشناسان در حال بررسی است.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha