تاکنون ۶۲ درصد اتباع‌خارجی در خراسان رضوی واکسن سرخک دریافت کرده‌اند

مشهد- ایرنا- معاون بهداشت و درمان  دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون افزون بر ۶۲ درصد از اتباع خارجی واجد شرایط در مناطق زیر پوشش این دانشگاه، واکسن سرخک را دریافت کرده‌اند.

دکتر سید جواد حسینی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۵۷۷ هزار تبعه خارجی واجد شرایط دریافت واکسن سرخک در رده سنی ۹ ماه تا ۳۰ سال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۳۶۰ هزار تبعه واکسن سرخک را دریافت کرده‌اند و واکسیناسیون ۲۱۷ هزار از آنها نیز  در حال انجام است. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص واکسیناسیون کودکان ایرانی گفت: اکنون افزون بر ۹۶ درصد از کودکان واجد شرایط در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی واکسن سرخک را دریافت کرده‌اند و حدود چهار درصد به دلایلی این واکسن را دریافت نکرده‌اند.

وی افزود: از ۳۳ هزار کودک واجد شرایطی که واکسن سرخک را دریافت نکرده بودند طی چند روز گذشته ۳۰ درصد آنان معادل ۹ هزار و ۹۰۰ کودک واکسینه شدند و واکسیناسیون سرخک سایرین نیز در حال انجام است.

دکتر حسینی تاکید کرد: مراجعه این افراد برای دریافت واکسن سرخک در پیشگیری از ابتلا به این بیماری بسیار مورد تاکید است.

وی ادامه داد: با توجه به بروز سرخک در کشورهای مجاور به دلیل نداشتن پوشش واکسیناسیون سرخک مناسب و نیز وسعت مرزهای مشترک ایران با این کشورها، لازم است افراد جامانده از واکسن نسبت به دریافت سریع آن اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه حدود سه سال است که کشورمان موفق به حذف سرخک و دریافت تاییدیه از سازمان جهانی بهداشت شده است، خاطر نشان کرد: بر اساس قوانین این سازمان، در صورت چرخش بیش از یک سال ویروس سرخک در کشور، این بیماری به عنوان یک بیماری بومی محسوب شده و گواهینامه ایران نیز در این زمینه باطل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در زمان همه‌گیری کرونا برخی افراد به دلیل ترس از ابتلا به این ویروس، برای دریافت واکسن سرخک مراجعه نکرده اند، افزود: واکسن سه‌گانه سرخک یا MMR که واکسن ترکیبی علیه بیماری‌های سرخک، ‌سرخجه و اوریون است در سنین ۱۲ تا ۱۸ ماهگی تزریق می‌شود و افراد می توانند برای دریافت و تکمیل واکسیناسیون سرخک به مراکز بهداشتی پاک و عاری از کرونا مراجعه کنند.

سرخک یک بیماری ویروسی است، دوره نهفتگی این بیماری ۲ هفته است و با علائمی همچون تب بالای ۴۰ درجه به مدت ۲ تا سه روز، ایجاد راش پوستی پیش رونده از صورت و گردن به سمت پایین، علائم تنفسی و با سرفه خود را نشان می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha