۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۱۱
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84721275
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱.۵ تن فرآورده خام دامی در شیروان کشف شد

۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۱۱
کد خبر: 84721275
بیش از ۱.۵ تن فرآورده خام دامی در شیروان کشف شد

بجنورد- ایرنا- سرپرست اداره دامپزشکی شیروان گفت: سال گذشته هزار و ۶۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در این شهرستان خراسان شمالی کشف، ضبط و معدوم‌سازی شد.

حسن ایزانلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان فرآورده خام دامی شامل گوشت قرمز، مرغ، ماهی و سایر موارد تاریخ گذشته و بدون هویت بود که با توجه به افزایش ۵۰ درصدی طرح تشدید نظارت ها و بازرسی ها از این میزان، ۴۸۰ کیلوگرم مربوط به اسفندماه بود.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت توسط ۲ اکیپ در ۲ نوبت صبح و عصر متشکل از اصناف، صنعت، معدن، تجارت، اماکن، شبکه بهداشت و تعزیرات ۹ هزار و ۷۶۵ بازدید از اماکن عرضه و فرآورده خام دامی شهرستان انجام شد که بیشترین تخلف مربوط به عرضه گوشت بدون هویت گزارش شده است.

ایزانلو اضافه کرد: در طرح نظارتی انجام شده تمام مراکزی که در حوزه تولید، عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی از جمله کشتارگاه‌های دام و طیور، چلوکبابی‌ها، رستوران‌ها، کبابی‌ها، هتل‌ها، مرغ فروشی‌ها، قصابی‌ها و ماهی فروشی‌ها نقش دارند مورد بازدید و بازرسی تیم‌های نظارتی دامپزشکی قرار گرفت.

سرپرست اداره دامپزشکی شیروان از شهروندان درخواست کرد که در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، مراتب را به اداره کل دامپزشکی استان و شهرستان‌ها با شماره ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که ۱۲ هزار راس دام سنگین و ۷۰۰ هزار دام سبک در اختیار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha