هفت تُن چوب تاغ سال گذشته در دامغان کشف و ضبط شد

سمنان- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: هفت هزار و ۹۵ کیلوگرم چوب تاغ طی سال گذشته در سطح این شهرستان کشف و با متخلفان برخورد شد.

علی اکبر عباسی راد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مقدار چوب تاغ توقیف شده در سال گذشته، طی هفت فقره کشف از تاغزارهای شهرستان دامغان با همکاری نیروهای حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و مأموران پاسگاه های انتظامی شهرستان کشف شد.

وی ادامه داد: در این رابطه ۹ نفر متخلف بازداشت شدند و هفت دستگاه خودرو توقیف شد که پرونده این افراد به مراجع قضایی تحویل و برای تعدادی از آنها حکم قضایی صادر شد و تعدادی نیز در حال پیگیری است.  

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه منابع طبیعی در توسعه پایدار کشور از عموم شهروندان به خصوص روستائیان تقاضا داریم تا همکاری لازم را با ماموران منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان داشته باشند و هر گونه برداشت غیرمجاز از سطح عرصه های منابع طبیعی را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ و یا ۳۵۲۴۲۲۴۰ به این اداره گزارش کنند. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان تصریح کرد: تاغ به علت مقاومت بالا به کم آبی و شرایط سخت محیطی ارزش فراوانی در تثبیت خاک و جلوگیری از فرسایش بادی و ایجاد گرد و غبار دارد و در تولید علوفه و نفوذ آب به اعماق زمین موثر است و استقرار این گیاه در مناطق بیابانی با مشکلات فراوان و صرف هزینه های هنگفت امکان پذیر است. 

به گزارش ایرنا، کشت تاغ یکی از ارزان ترین اقدامات در راستای مهار بیابانزایی است که همه ساله توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری انجام می‌شود.

شهرستان دامغان دارای یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی ملی است. از مجموع ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha