۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۴۲
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84719708
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر هیاتی از مصر به ریاست فرزند السیسی به سرزمین های اشغالی با هدف کاهش تنش

تهران - ایرنا - منابع مصری و رسانه های صهیونیستی از سفر هیات امنیتی مصر به ریاست « محمود السیسی » فرزند رئیس جمهور مصر به سرزمین های اشغالی به منظور میانجیگری و کاهش درگیری ها بین اشغالگران صهیونیست و فلسطینی ها خبر دادند.

به گزارش ایرنا، شبکه مکان رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) از سفر یک هیات از دستگاه اطلاعاتی مصر به ریاست «محمود السیسی» فرزند رئیس جمهور مصر به سرزمین‌های اشغالی با هدف کاهش درگیری و میانجیگری بین رژیم اسرائیل و فلسطینی‌ها خبر داد و افزود: این سفر به منظور تسریع در روند مذاکرات غیر مستقیم رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها انجام شده است.  

در این پیوند، پایگاه خبری العربی الجدید به نقل از منابع آگاه فاش کرد که جناح‌ها در نوار غزه در همان روز در پاسخ به اتفاقات حرم قدسی (مسجد الاقصی) قصد داشتند با شلیک موشک سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهند اما دخالت مصر که با هماهنگی با قطر انجام شد، از این امر جلوگیری کرد. 

در عین حال شبکه تلویزیونی «آی ۲۴» رژیم اسرائیل به نقل از منابع مصری هدف از سفر هیات مصری به سرزمین‌های اشغالی را هدایت تلاش‌های میانجی‌گری مستقیم بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها بیان کرد و افزود: افزایش درگیری‌ها بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تهدیدی برای انفجار اوضاع در نوار غزه و کرانه باختری است. 

این منابع با بیان اینکه مصر به دنبال ایجاد آرامش بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها است، اضافه کردند که طرف مصری برای کنترل اوضاع در نواز غزه از رهبری حماس خواستار خویشتنداری شده است. 

این شبکه ادعا کرد که دستگاه اطلاعات عمومی مصر در تماس‌های خود با جنبش حماس و رژیم اسرائیل، در باره فلسطینی‌های بازداشت شده در جریان درگیری‌های اخیر در مسجد الاقصی که تعداد آن‌ها بیش از ۴۰۰ نفر است به توافق رسیدند. 

به گزارش این شبکه صهیونیستی «ایال حولاتا» مشاور امنیت ملی اسرائیل نیز به همین منظور به مصر سفر کرده است. 

این در حالی است که گروه‌های یهودی راست افراطی از سازماندهی تهاجمات جمعی یکپارچه در مسجد الاقصی در هفته «عید پاک عبری» خبر داده اند. 

جمعه گذشته در پی حمله نیروهای امنیتی رژیم اسرائیل به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی و استفاده این نیروها از باتوم و بمب‌های صوتی و گازی، درگیری‌های خشونت‌آمیزی بین نمازگزاران فلسطینی و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی رخ داد که منجر به زخمی شدن حدود ۲۰۰ فلسطینی و دستگیری بیش از ۴۰۰ نفر از آن‌ها توسط نیروهای رژیم اشغالگر قدس شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha