پارک علم و فناوری خراسان رضوی دومین زیست‌بوم فناوری کشور است

مشهد-ایرنا- رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: این پارک بعد از تهران در رتبه دوم زیست‌بوم فناوری کشور بدنبال تلاشهای صورت گرفته قرار دارد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان رضوی، مسعود میرزایی شهرابی در نشست با تولیت آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی(ع) افزود: در این استان بیش از ۸۰۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان و کارآفرین با بیش از هشت هزار نفر سرمایه انسانی فعالیت دارند که قریب به  از ۸۰ درصد آنان جوانان نخبه و دارای تحصیلات دانشگاهی با متوسط سنی زیر ۳۰ سال هستند.

او ادامه داد: خدمات و محصولات دانش پایه در پارک علم و فناوری در مواردی همچون کنترل بیش از چهار هزار مگاوات برق کشور توسط سیستم‌های کنترل نیروگاهی بومی و بی‌نیاز شدن پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های کشور از انواع پمپ‌ها و شیرآلات پیشرفته می‌باشد.

رییس پارک علم و  فناوری خراسان رضوی عنوان کرد: تامین بهبود دهنده‌های مورد نیاز صنایع آرد و نان کشور که منجر به جلوگیری از ۵ هزار میلیارد تومان سالانه ضایعات آرد و نان می‌شود، طراحی دهها سامانه هوشمندسازی تحلیلگر و مدیر ارشد، از جمله پیاده سازی نرم افزار نقشه و مسیریابی بومی با ویژگی های منحصر به فرد با ۱۰ میلیون کاربر فعال، تولیدات ویژه شرایط اپیدمی کرونا از جمله بیش از چهار هزار ونتیلاتور پیشرفته و تولید داروی راهبردی فاکتور هشت ویژه بیماران هموفیلی از دیگر دستاوردهای این پارک به شمار می‌رود.

وی گفت: تمام نخبگان استان و  اعضای پارک علم و فناوری خراسان رضوی در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" برای یک جهاد عظیم علمی و عملی آماده هستند.

میرزایی افزود:حقیقت این است که وجود با برکت امام هشتم (ع) مسوولیت پارک علم و فناوری خراسان رضوی  برای تحقق فرمان سال به عنوان نوک پیکان این حرکت جهادی را سنگین‌تر کرده است.

وی بیان کرد: امید است با افزایش هم‌دلی، هم‌افزایی و هماهنگی میان تمام دستگاه‌ها و ادارات و در راس همه آستان قدس رضوی و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و منابع مادی و معنوی بتوانیم تحول شگرفی را در حوزه دانش‌بنیان و تحقق شعار امسال رقم بزنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha