وزارت خارجه فلسطین: واشنگتن سکوت خود را در مقابل جنایت های اسرائیل بشکند

تهران - ایرنا - وزارت امور خارجه فلسطین رژیم صهیونیستی را به طور کامل مسوول مستقیم تجاوز خونین به بیت‌المقدس و اماکن مقدس مسیحی و اسلامی دانست و از دولت آمریکا خواست سکوت خود را شکسته و در مقابل این جنایت ها به درخواست ها و اظهارات رسانه ای و معمول بسنده نکند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری قطر به نقل از وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد که بیانیه های رسمی بین المللی و نیز واشنگتن، اشغالگران صهیونیست را به تکرار جنایت هایشان علیه مسجد الاقصی تشویق می کند.

دستگاه دیپلماسی فلسطین حمله وحشیانه امروز - یکشنبه - نیروهای اشغالگر قدس، پلیس و نهادهای وابسته به این رژیم علیه مسجد الاقصی، نمازگزاران و روزه داران را که در این مکان مقدس حضور داشتند، محکوم کرد.

وزارت خارجه فلسطین حملات رژیم صهیونیستی را تلاش رسمی این رژیم برای تقسیم موقت مسجد در مسیر تقسیم مکانی آن برای تداوم تهاجمات رژیم عنوان کرد.

شهرک‌نشینان صهیونیست دوباره از صبح امروز و همزمان با آغاز مراسم یک هفته‌ای عید فصح یهودیان به قبله نخست مسلمانان تعرض کرده‌ و با فلسطینیان به شدت درگیر شدند.

این درگیری همزمان با حمله وحشیانه اشغالگران اسرائیلی به فلسطینی‌های در حال اعتکاف و عبادت در مسجدالاقصی بالا گرفته است و تاکنون بیش از ۲۰ زخمی بر جای گذاشته است.

نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه نیز به صحن‌های مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی حمله کردند که به دنبال آن ۱۶۰ فلسطینی مجروح شدند که حال شماری از مجروحان وخیم گزارش شده است.

یورش روز جمعه نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و هتک حرمت آن و مجروح شدن ده‌ها نمازگزار فلسطینی که خود را برای اقامه نماز جمعه به این مکان مقدس رسانده بودند با واکنش گسترده گروه‌ها و شخصیت‌های بین المللی روبه رو شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha