بنیاد برکت با حمایت از طرح اشتغالزایی ۴۰۱ شغل در قرچک ایجاد کرد

قرچک- ایرنا- فرماندار شهرستان قرچک گفت: سال گذشته بنیاد برکت با حمایت از ۱۶۳ طرح اشتغالزا، برای ۴۰۱ نفر در مناطق روستایی قرچک شغل ایجاد کرد.

به گزارش ایرنا، علیرضا فاتحی‌نژاد روز یکشنبه در جلسه مشترک با تسهیلگران بنیاد برکت که در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار داشت: بنیاد برکت طی سال‌های اخیر با ورود به حوزه حمایت از مشاغل و کسب‌وکارهای تولیدی در مناطق روستایی، گام‌های مؤثری در توانمندسازی اقتصادی، توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی برداشته و در آبادانی، توسعه فضاهای آموزشی، فرهنگی و مذهبی، ارتقاء سطح سلامت و نیز توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی به یاری محرومان و دولت شتافته است.

وی گفت: فعالیت بنیاد برکت در مناطق روستایی شهرستان قرچک و حمایت و تسهیلگری تولید و اشتغاال از مشاغل روستایی به توسعه متوازن اقتصادی، رونق بازار، محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و ماندگاری بیش از پیش روستانشیان در مناطق روستایی منجر شده است.

فاتحی‌نژاد با بیان این که بنیاد برکت بازوی توانای دولت در رفع محرومیت‌ها و اشتغال‎زایی در قرچک است اظهار داشت: سال گذشته بنیاد برکت با حمایت از ۱۶۳ طرح و اعطاء ۷۵ میلیارد ریال تسهیلات، برای ۴۰۱ نفر شغل پایدار ایجاد کرده که این امر باعث ایجاد کسب و کارهای خرد و خانگی و رونق تولید در روستاهای این شهرستان شده است.

وی تأکید کرد: قطعا بااستفاده از  ظرفیت‌های این بنیاد در قالب پویش جدید "روستای بابرکت" و اجرای طرح‌های اشتغال‌زا، می‌توان آمار بیکاری روستائیان را به صفر رساند و با راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک ۳ تا ۱۰ نفره موجب ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار شد.

فرماندار قرچک تأکید کرد:  با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی رهبر معظم انقلاب با ‌عنوان" تولید، دانش‌بنیان ،اشتغال‌آفرین" لازم است تا حمایت‌های گسترده‌تری از تولید دانش‌بنیان، نوآورانه و فن‌آورانه توسط بنیاد برکت صورت گیرد تا تولید و مشاغل به صورت علمی و اساسی ایجاد ‌شود.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha