۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۴۴
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84718815
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فاز دوم بهسازی محور مهاباد - بوکان آغاز شد

۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۴۴
کد خبر: 84718815
فاز دوم بهسازی محور مهاباد - بوکان آغاز شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: فاز دوم عملیات بهسازی و روکش آسفالت محور مهاباد به بوکان با مجموع ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

رحمت نویدی نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دنبال بازدید معاون امور راهداری وزیر راه و شهرسازی از محورهای مواصلاتی شهرستان مهاباد، عملیات روکش آسفالت این محور در جاده برهان طی ۲ مرحله مصوب شد که هم اکنون عملیات اجرایی فاز دوم آن در ۱۰ کیلومتر در دست اجرا است.

وی ادامه داد: طی مرحله نخست این عملیات در مهرماه سال گذشته بیش از ۶ کیلومتر از این مسیر با بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزنیه به اتمام رسید.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد اضافه کرد: آسفالت و قیر مورد نیاز برای این پروژه برای تسریع در اجرا ذخیره شده است و مشکلی در زمینه تأمین مواد مورد نیاز نخواهد داشت.

نویدی نیا اظهار داشت: با تکمیل این عملیات در مرحله دوم، نزدیک به ۹۰ درصد روکش آسفالت حوزه استحفاظی مهاباد به بوکان بازسازی می شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه شاهد تصادف های زیادی در این مسیر هستیم، گفت: این مسیر همچنین به علت آنکه ارتباط‌دهنده استان‌های کردستان و آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود، همواره یکی از پرترددترین مسیرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است و حذف نقاط حادثه‌خیز، بهسازی و افزایش عرض آن در کاهش حوادث رانندگی از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، با توجه به حادثه خیز بودن این مسیر در پی حضور مسوولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در تیرماه سال جاری با اختصاص اعتبار برای بهسازی و روکش آسفالت این جاده موافقت به عمل آمده بود که مرحله دوم آن هم اکنون وارد مرحله عملیاتی شده است.

محور مهاباد به بوکان (جاده برهان) که یکی از محورهای فرعی به شمار می رود، ۶۵ کیلومتر طول دارد و به علت وجود پیچ‌های خطرناک، تردد اتوبوس و کامیون در آن ممنوع بوده و سبقت نیز در ۸۰ درصد این مسیر ممنوع است.

به دلیل تردد خودروهای سنگین معادن در این جاده بخشی زیادی از آسفالت این محور تخریب شده و شهروندان بارها خواستار تعریض و روکش آسفالت این محور شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha