۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۰۹
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84718615
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مشاور زلنسکی از نوع و سرعت تحویل تسلیحات به اوکراین انتقاد کرد

تهران-ایرنا- مشاور رئیس جمهوری اوکراین با انتشار پیامی توئیتری نسبت به تحویل اشتباه و دیرهنگام سلاح از کشورهای اروپایی انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از راشا تودی، میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس‌جمهور اوکراین از اتحادیه اروپا به دلیل ارسال سلاح‌های اشتباه به کی‌یف در بحبوحه درگیری با روسیه انتقاد کرد.

پودولیاک روز شنبه با انتشار پیامی توئیتری نارضایتی دولت اوکراین را از نوع و سرعت تحویل تسلیحات وعده داده شده اروپا علنی کرد و یادآور شد که کشورش همچنان به کمک‌های اتحادیه اروپا در مقابل روسیه نیاز دارد.

او پست خود را با این هشدار به پایان رساند: دموکراسی با انجام این بازی پیروز نخواهد شد. اوکراین به سلاح نیاز دارد ولی نمی‌تواند یک ماه برای رسیدن سلاح‌ انتظار بکشد.

دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین ماه گذشته با حضور در نشست ناتو در بروکسل خطاب به کشورهای اروپایی گفت نیاز کشورش در وضعیت کنونی تنها سلاح است.

بعد از شروع جنگ روسیه و اوکراین،‌ اتحادیه اروپا از افزایش تحویل سلاح به اوکراین به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار خبر داده بود ولی تا کنون چنین وعده‌ای عملی نشده است.

علی‌رغم همه حمایت‌هایی که کی‌یف از اتحادیه اروپا، ناتو، ایالات متحده، بریتانیا و متحدان آنها دریافت می‌کند، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین می‌گوید هنوز کشورش نیاز به سلاح‌های بیشتری دارد.

چند روز پیش مقامات اوکراین از دولت آلمان به خاطر عدم تحویل سلاح‌های سنگین انتقاد کرده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha