امام جمعه یاسوج: بی توجهی برخی افراد در مجموعه فرهنگیان عملکرد معلمان دلسوز را از بین می برد

یاسوج - ایرنا- امام جمعه یاسوج گفت: در کنار مجموعه بزرگ فرهنگیان ، متاسفانه تعداد بسیار معدودی از افراد هستند که چندان توجهی به مسائل تربیتی ندارند و اقداماتی انجام می دهند که عملکرد معلمان دلسوز را از بین می برد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید نصیر حسینی روز شنبه در دیدار مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه ‌و بویراحمد با تقدیر از تلاش های دلسوزانه همه معلمان در امر آموزش، اظهار داشت: آموزش و پرورش یکی از مهمترین زیرساخت های توسعه است که آینده  کشور به عملکرد این دستگاه بستگی دارد.

نمایتده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد : سهل انگاری در امر آموزش و پرورش ، نتایج منفی به بار خواهد آورد و اگر در فکر توسعه کشور هستیم راه آن توجه به آموزش و پرورش است.

آیت الله حسینی تاکید کرد: دانش آموزان سرمایه مردم و کشور هستند که با اعتماد به آموزش و پرورش آن ها را در اختیار معلمین قرار داده اند که هم به امر آموزش و هم به امر تربیت آن ها بپردازند.

امام جمعه یاسوج عنوان کرد: آموزش و پرورش در برخی دستگاه های دیگر هم وجود دارد اما در هیچ جا به این گستردگی امر تعلیم و تربیت صورت نمی گیرد به گونه ای که تقریبا همه جامعه به نوعی با آن مرتبط هستند و این امر ایجاب می کند که آموزش و تربیت دانش آموزان با کمترین خطا صورت گیرد.

امام جمعه یاسوج  با اشاره به کار خوب فرهنگیان در امر آموزش، ابراز داشت : معلمان در فضای مجازی برای آموزش دانش آموزان تلاش های زیادی کردند که باید از تلاش های آنان تقدیر کرد هر چند آموزش فضای مجازی نمی تواند جای آموزش حضوری را بگیرد.

وی ادامه داد : اذهان دانش آموزان و جوانان بسیار صاف و بی آلایش است که ممکن است برخی حرف های نسنجیده بر روی آن تاثیر منفی بگذارد .

آیت الله حسینی افزود : در حوزه تربیت و پرورش باید به سختی کار کرد و فضایی جذاب برای دانش آموزان ایجاد کرد.

امام جمعه یاسوج بیان کرد: فضای مجازی در کشور ما بی در و پیکر است و در این فضا

بسیاری از محتواهایی توسط دشمنان تولید و عرضه می شود که تاثیر بسیار منفی بر اذهان جامعه خصوصا در حوزه فرهنگی می گذارد.

وی تاکید کرد: دشمنان به این نتیجه رسیده اند که با جنگ و موشک به اهداف خود نمی رسند لذا همه توان خود را بر روی حوزه فرهنگی گذاشته اند.

آیت الله حسینی تصریح کرد: اولیا در راستای تربیت فرزندان نقش دارند اما نقش آموزش و پرورش بسیار مهم و سنگین تر است.

وی به لزوم توجه به امر نماز در مدارس اشاره کرد و گفت : شان و جایگاه نماز و نمازخانه در مدارس حفظ شود و تلاش شود دانش آموزان را با ایجاد جذابیت هایی مانند برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در این مسیر قرار داد.

وی به وضعیت نامطلوب فضای فیزیکی اموزشی در استان اشاره کرد و گفت : شهرستان بویراحمد به دلیل مهاجرپذیر بودن با مشکلات متعددی مواجه است که در خصوص رفع این مشکلات همه دستگاه ها باید با آموزش و پرورش همکاری کنند .

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در مدت بیش از دو ماه بیش از ۶۵ جلسه و نشست با همه حوزه ها برگزار شد و ضمن بیان برنامه ها در هر حوزه از رهنمودها ، انتقادات و پیشنهادات آن ها برای توسعه در امور استفاده می شود.

 حسینعلی عزت خواه افزود: ایام نوروز به صورت سرزده در همه مناطق حاضر و از طرح های اسکان ، دیدار با بازنشستگان ، برخی فرهنگیان که در بستر بیماری بودند و بسیاری از صاحبنظران دیدار شد.

وی به ۲ دیدار خود با وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد : در کنار این دیدارها با دکتر ستاری فر معاون وزیر آموزش و پرورش هم دیدارهایی داشتیم که لازم است از تلاش های وی برای اختصاص ۱۵ میلیارد تومان جهت توسعه و تجهیز مدارس استان تشکر کرد ضمن اینکه وی قول احداث ۵۰ سالن جدید در استان را داده اند.

عزت خواه بیان کرد : یکی از بهترین روزها برای مجموعه آموزش و پرورش ، ۱۴ فروردین و بازگشایی حضور مدارس بود که با اعتماد خوب اولیا که سرمایه واقعی ما هستند و همکاری دستگاه ها این مهم به خوبی انجام شد.

وی ادامه داد : در بازگشایی چالش های زیادی داشتیم از جمله برخی از دانش آموزان مجبور بودند ایستاده در کلاس درس حاضر شوند که خوشبختانه با همکاری به موقع نوسازی این مشکل تا حدودی برطرف شد.

عزت خواه عنوان کرد: تراکم بالای دانش آموزی در کلاس های درس بویراحمد ، گچساران و دهدشت ، نگران کننده است که امید است تا مهرماه این مشکلات با کمک وزارت ، رفع شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت : تلاش می کنیم سربازان خوبی در حوزه فرهنگی و در راستای جهاد تبیین باشیم و پایانی نیکو در سرانجام کار خود داشته باشیم .
.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha