۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۷:۴۹
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 84716953
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ظرفیت تولید ماهی در کهگیلویه و بویراحمد به بیش از ۱۹هزار تن رسید

یاسوج - ایرنا - مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت تولید ماهی در این استان با یکهزار و۵۰۰ تن افزایش به سالیانه ۱۹هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.

حمزه جانبازی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود بهره برداری از چند طرح پرورش ماهی، اما به علت تعطیل شدن ۶۲ واحد تولیدی بر اثر زلزله شهرستان دنا و سیلاب پارسال ظرفیت تولید این محصول ثابت مانده بود.

وی بیان کرد: با پرداخت تسهیلات بانکی ۸۰درصد از ۳۴ واحد خسارت دیده از زلزله سال ۱۳۹۹ و تعداد ۲۸ واحد پرورش ماهی بر اثر سیلاب پارسال به چرخه تولید بازگشته اند.

به گفته جانبازی هم اکنون ۲۵۸ واحد تولیدی پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد فعال هستند .

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تعداد فرصت های شغلی مستقیم ایجاد شده صنعت شیلات استان را ۲هزار و ۶۰۰نفر ذکر کرد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از ظرفیت های آبزی پروری در مناطق سردسیری استان تکمیل شده گفت: مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی یکی از راهکارهای توسعه صنعت شیلات در مناطق سردسیری  استان است.

حمزه جانبازی اضافه کرد: مطالعات انجام شده نشان می دهد اجرای طرح مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی به افزایش ۳۳ درصدی تولید ماهی در کهگیلویه و بویراحمد منجر می شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت پرورش ماهی استان در زمان حاضر ۱۸هزار تن است بیان کرد: تحقق مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت تولید در استان را به سالیانه ۲۷ هزار تن افزایش می دهد.

کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های تولید ماهی قزل آلا در کشور بشمار می رود و ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را تأمین می‌کند.

این استان با دارا بودن حدود ۱۰ درصد منابع آبی و ۱۱ و نیم میلیارد مترمکعب روان آب، ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را در خود جای داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha