۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۱۰
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84716811
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان جنوبی: نتایج مصوبات سفرهای شهرستانی منعکس شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: سفرهای شهرستانی دارای مصوبات خوب و اثرگذاری است که باید روند اجرا، نتیجه و خروجی اجرای مصوبات و درصد پیشرفت فیزیکی آنها در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد و به مردم منعکس شود.

جواد قناعت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سفرهای شهرستانی استاندار در سه قالب رسمی، سرزده و موردی انجام می‌شود که هر کدام با ساختار ویژه به نوعی پیگیری مطالبات و مشکلات مردم را به همراه دارد.

وی اظهار داشت: یک نوع سفر به‌صورت رسمی انجام می‌شود و قبل از حضور در شهرستان‌ها، مسائل، مشکلات و نیازهای منطقه در قالب کار کارشناسی احصا و بررسی می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در این سفر ضمن بازدید از طرح‌های مختلف و گفت و گو با مردم، شورای اداری شهرستان با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود و مصوباتی دارد که اجرای آنها را با محوریت فرمانداران پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: نوع دوم سفر به شهرستان‌ها متناسب با شرایط به‌طور سرزده انجام می‌شود، به عنوان مثال هفته‌های اخیر در شهرستان‌های سرایان و زیرکوه حضور پیدا کردیم و از برخی طرح‌های اولویت‌دار که مطالبه مردم هم بوده است، بازدید ‌شد.

قناعت خاطرنشان کرد: در سفرهای سرزده ضمن شرکت در نماز جمعه شهرستان با تعدادی از شهروندان هم دیدار و گفت و گوی چهره به چهره داریم و بعد از حضور در نماز جمعه و اقامه نماز به عنوان کار نو جلسه شورای تامین استان و شهرستان به‌صورت ترکیبی در محل فرمانداری برگزار می‌شود.

وی گفت: بعد از برگزاری جلسه شورای تامین هم دیدار با یکی از خانواده‌های شهید در آن شهرستان انجام می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سومین نوع سفر به شهرستان‌ها به‌صورت موردی است افزود: استاندار براساس مساله، شرایط و کاری که به‌صورت موردی پیش می‌آید در برخی شهرستان‌ها حضور پیدا می‌کند و البته بدون اطلاع قبلی مسوولان شهرستان از برخی پروژه‌ها بازدید می‌شود.

وی از انجام پنج سفر رسمی به شهرستان‌های نهبندان، درمیان، طبس، قاین و فردوس خبر داد و گفت: هفته گذشته دیداری با ائمه جمعه استان داشتم که در جلسه عنوان شد سفر رسمی به برخی شهرستان‌ها را نداشتیم و این درخواست نشان‌دهنده این است که سفرهای شهرستانی، خوب، پربار و مثمرثمر بوده و خروجی داشته که مورد مطالبه است.

قناعت ادامه داد: سفرهای رسمی ما به پنج شهرستان دیگر هم تا اردیبهشت و خرداد انجام خواهد شد و دور اول سفرهای شهرستانی در خراسان جنوبی به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: ما در خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان داریم که در بیرجند به عنوان مرکز استان به‌طور مستمر از طرح‌های شاخص و مناطق مختلف بازدید انجام می‌شود و فعلا بیرجند را از حیث انجام سفر رسمی جدا کردیم.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: سفر به شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان باید خروجی داشته باشد و اینک فقط تعداد مصوبات را در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم، کافی نیست لذا حتما باید شروع، روند اجرا و درصد پیشرفت فیزیکی مصوبات هم در اختیار اصحاب رسانه و مردم گذاشته شود.

وی افزود: در سفرهایی که انجام شده، مصوبات و قول‌هایی به مردم داده‌ایم که خیلی‌ از آنها در همین مدت به نتیجه رسیده اما خروجی و عملیاتی شدن مصوبات آن طور که باید منعکس نمی‌شود و مردم نتیجه مصوبات را لمس نمی‌کنند.

قناعت اظهار داشت: درخصوص گزارش روند اجرای مصوبات در شهرستان‌ها باید یک کار جامع و کامل انجام شود و آنچه در شان مردم است را به نحو احسن دنبال کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید امید در مردم با اقدام جهادی و جهاد تبیین ایجاد شود گفت: در سال جاری پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری باید امید را در مردم ایجاد کنیم و جهاد تبیین در این برهه زمانی امری قطعی، فوری و علمی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha