۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۵۸
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 84716702
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر در قزوین موجب توسعه اقتصادی استان می‌شود

قزوین -ایرنا- استاندار قزوین گفت: این استان،ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌ انرژی‌های تجدیدپذیر دارد و استفاده و گسترش این توان و استعداد موجب توسعه اقتصادی استان می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اعلایی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از نیروگاه بادی طارم به خبرنگاران، گفت: قرار گرفتن استان قزوین در یک مسیر بادی از نعمت‌های خدادادی استان است و استفاده از این ظرفیت می تواند منجر به تولید برق شود.

وی افزود: منافع و مصالح مردم و دولت در این است که از انرژی های تجدیدپذیر به جای انرژی های فسیلی استفاده شود که تحقق این مهم ضمن صرفه‌جویی در مصرف انرژی، منجر به توسعه اقتصادی هم خواهد شد. 

وی در خصوص حمایت از تولیدکنندگان برق، اظهار داشت: هدف این است که یک امکان موازی برای تولیدکنندگان برق به وجود بیاید تا به‌ صورت مستقیم برق را به مصرف کنندگان بفروشند که در صورت تحقق این موضوع، سرمایه گذاران با اشتیاق بیشتری به این حوزه ورود خواهند کرد.

اعلایی گفت: به دلیل حجم بالای واحدهای صنعتی در استان، بازار مصرف برای تولیدکنندگان برق وجود دارد و با توجه به هماهنگی های انجام شده باید زمینه ورود سرمایه گذاران به این حوزه فراهم شود.

استاندار قزوین درباره آبرسانی اراضی قابل کشت بخش طارم، گفت: زیتون طارم ظرفیت قابل توجهی در کشور است و بازار خوبی را در داخل و خارج از کشور دارد که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. 

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: تأمین آب و استفاده از طرح بازار آب جزو مهمترین دستور کارهای استان است که منجر به توسعه اقتصادی استان و صرفه جویی در مصرف آب خواهد شد. 

بخش طارم به مرکزیت شهر سیردان در ۱۲۰ کیلومتری قزوین واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha