ارتباطات بین‌المللی، روند فعالیت استارتاپ‌ها را شتاب می‌دهد

چابهار - ایرنا - استاد اقتصاد و رییس انجمن بازرگانی ایران و کانادا گفت:‌ ارتباطات بین‌المللی، شتاب‌دهنده روند فعالیت برنامه‌های استارتاپ‌ها (شرکت‌های نوپا) بوده و استفاده از ظرفیت بانک مرکزی و اتاق‌های بازرگانی در راستای حمایت از آنها حائز اهمیت است.

به گزارش شامگاه پنجشنبه ایرنا، پروفسور اکبر مانوسی در سفر به منطقه آزاد چابهار از دانشگاه بین‌المللی این منطقه بازدید کرد و در جمع نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و هسته‌های فناور اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان این حوزه باید بدون توجه به تحریم ها و برخی محدودیت‌ها، از فرصت‌های موجود به نحو احسن استفاده کنند.

استاد کرسی MBA ( مدیریت کسب و کار) در دانشگاه بین‌المللی کارلتون اتاوا (پایتخت کانادا) و رییس شورای هماهنگی مسلمانان در این کشور ادامه داد: نقش پررنگ بانوان فعال و بومی سیستان و بلوچستان در فعالیت‌های دانش‌بنیان قابل تحسین است.

به گفته ناصر آبروِش سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار، ۱۹ شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلفی همچون الکترونیک، تولید محتوا، تولید و نگهداری تجهیزات انرژی‌ تجدیدپذیر و شرکت‌های صادرات‌گرای دانش‌بنیان در منطقه آزاد چابهار فعال هستند.

وی افزود: چندین شرکت دانش‌بنیان در زمینه‌های تولید محتوای فرهنگی، اجتماعی، هنری، صوتی و تصویری در دانشگاه بین‌المللی و مجموعه‌های علم و فناوری این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار ادامه داد: تولید محتوا و ارائه خدمات گردشگری هوشمند، تولید محتوا در زمینه طراحی و تولید صنایع بومی و طراحی دوخت و همچنین شرکت‌های تسهیل‌گر اقتصادی، استعدادیابی در حوزه‌های مختلفِ ساخت مسکن در زمره اقدامات و فعالیت‌های این شرکت‌ها به شمار می‌رود.