۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۴۷
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 84716372
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پیام تسلیت امام جمعه گرگان برای درگذشت محمدزمان گلدسته شاعر ملی و آیینی گلستان

گرگان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در پیامی به مناسبت درگذشت شاعر آئینی ملی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) گفت: فقدان این هنرمند خسارت برای جامعه فرهنگی محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی روز پنجشنبه در پیام تسلیت خود آورده است: خبر درگذشت  هنرمند، شاعر آئینی و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع)،  محمد زمان گلدسته موجب تاسف و تاثر شدید گردید.

در پیام امام جمعه گرگان آمده است: آن مرحوم از دوران نوجوانی قریحه خدادادی خود را در مسیر مدح و رثای خاندان نبوت و رسالت بکار گرفت و با حضور در مجامع فرهنگی و مذهبی با زبان هنر و شعر ارادت خویش را به آستان مقدس پیامبراکرم(ص) و خاندان پاکش(ع) عرضه داشت.

 وی ضایعه فقدان این شاعر مذهبی را به اصحاب هنر و ادب گلستان، خانواده این هنرمند تسلیت گفت.

مرحوم گلدسته به علت تصادف و آتش سوزی ماشین در جاده بین رودهن و بومهن در سن ۴۷ سالگی درگذشت.

وی از شاعران مذهبی ملی اهل بیت و از شاگردان مرحوم محمدرضا آقاسی بود که از سنین کودکی به سرودن شعر و به ویژه در وصف امام حسین (ع) پرداخته و در جشنواره‌های مختلف جوایز گوناگونی از جمله جایزه ادبی محتشم کاشانی را دریافت کرده بود.

از مرحوم گلدسته ۲ مجموعه شعر با عنوان‌های «گل صد برگ»، «روح و ریحان» و مجموعه سی‌دی تصویری «چاووش» همچنین آلبوم موسیقی عاشورایی‌ با نام «شاه و گدا» به یادگار مانده اوست.

مراسم تشییع پیکر این هنرمند فردا جمعه در گرگان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha