میزان پوشش واکسیناسیون کرونا برای کودکان در هرمزگان قابل قبول نیست

بندرعباس- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به استقبال کم خانواده ها برای انجام واکسیناسیون کرونا برای کودکان پنج تا ۱۲ سال، گفت: در حال حاضر میزان پوشش این واکسیناسیون برای کودکان در هرمزگان قابل قبول نیست.

دکتر فاطمه نوروزیان  روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون تنها ۱۳ درصد از کودکان ۵ تا ۱۲ سال هرمزگانی هر دو دُز واکسن کرونا و ۳۳ درصد نیز یک دُز این واکسن را دریافت کردند که این میزان در مقایسه با واکسیناسیون بزرگسالان بسیار پایین است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سوش غالب کرونا در هرمزگان اومیکرون است و از آنجایی که این ویروس بسیار کودکان را درگیر می کند، واکسیناسیون کودکان در این شرایط که شاهد بازگشایی مدارس و آموزش حضوری دانش آموزان هستیم، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: در حال حاضر واکسن مهمترین و در دسترس ترین راهکار برای کنترل  بیماری کرونا است و از والدین تقاضا داریم که نسبت به تزریق واکسن کرونای فرزندان خود اقدام کنند تا بتوان از کودکان در مقابل ویروس کرونا محافظت کرد.

وی تاکید کرد: واکسیناسیون کرونا برای کودکان ۹ تا ۱۲ سال برای ایمنی خود آنها در برابر ویروس کرونا و همچنین انتقال نیافتن بیماری به سایر افراد لازم است و زمانی جامعه به پوشش حداکثری واکسیناسیون کرونا می رسد که حتی کودکان نیز در برابر این بیماری واکسینه شده باشند.

این مقام مسوول ابراز داشت: تاکنون در هرمزگان ۳ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۴۸۷ دز واکسن کرونا تزریق شده که از این میزان ۶۳۴ هزار و ۴۱۱ دز مربوط به مرحله سوم است.

دکتر نورویان در خصوص آخرین آمار مبتلایان کرونا در هرمزگان گفت: در حال حاضر ۷۶۰ نفر در استان مبتلا به کرونا هستند که از این شمار ۶۹ نفر بستری بوده و مابقی در قرنطیه خانگی به سر می برند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: از مجموع بستری های کرونا در استان، ۱۱ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند که حال ۴ نفر از آنها وخیم گزارش شده و از ابتدای فروردین ماه تاکنون ۱۲ روز بدون فوتی کرونا در هرمزگان سپری شده و آمار فوتی ها برابر با دو هزار و ۶۰۹ نفر است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha