دهنوی: صنایع بزرگ کشور به سمت دانش بنیان شدن بروند

تهران - ایرنا - رییس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات کشور این است که فناوری روز در تولیدات شرکت ها و صنایع بزرگ کمتر دخالت دارد، بنابراین باید آنها به سمت دانش بنیان شدن بروند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سید محسن دهنوی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هم‌اندیشی فعالان عرصه اقتصاد دانش بنیان در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران افزود: به مسئولان پیشنهاد می‌کنم از نمایشگاه ایران ساخت بازدید کنند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب در جلسه با کارگزاران و مسئولان فرمودند که دولت به عنوان یکی از بزرگترین بازار مصرف شرکتهای دانش بنیان، محصولات شرکتهای دانش بنیان را خریداری کند.

وی افزود: جا دارد در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» خرید دولتها و شرکتهای دولتی از مجموعه شرکتهای داخلی مورد تاکید رهبری انجام شود.  

دهنوی ادامه داد: در حوزه دانش بنیان باید دو اتفاق بیفتد. یکی صنایع بزرگ کشور به سمت دانش بنیان شدن بروند زیرا اکنون یکی از اشکالات این است که صنایع بزرگ معدنی، نفت و گاز و پتروشیمی دانش بنیان نیستند و فناوری روز در تولیدات آنها کمتر دخالت دارد؛ بنابراین باید امسال به این سمت بروند شرکت ها و صنایع بزرگ، دانش بنیان شوند و همچنین باید به سمت افزایش کیفیت و کاهش قیمت حرکت کنیم.

وی گفت: با درس گرفتن از تجربه صنایع دیگر باید سعی کنیم شرکت های دانش بنیان به سمت تولید محصولات با کیفیت بالا بروند تا میان مردم و بازار جایگاه خود را بیابند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha