یک فرمانده ارتش: تجهیزات دفاعی برای مبارزه با متجاوزان مرزی به روز است

مشهد- ایرنا- فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: این قرارگاه در کنار مرزبانان کشور تجهیزات دفاعی خود را برای مقابله با متجاوزان مرزی به روز می‌کند و آماده دفع هرگونه تجاوز است.

امیر سرتیپ رضا آذریان روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری مراسم روز ارتش افزود: هیچ تهدیدی در منطقه را بر علیه خود نمی‌پذیریم و از هر شرایطی ایجاد فرصت می کنیم، بنابراین هر جنبده‌ای که قصد تهدید کشورمان را داشته باشد، قبل از نزدیک شدن به مرزهای ایران مورد هدف و حمله نیروهای نظامی قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب ارتش در کنار نیروهای مرزبان همواره به دفاع از مرزهای کشور می پردازد، درحالیکه دشمنان هر روز نقشه جدیدی را دنبال می کنند، ما باید همیشه آماده باشیم و جلوتر از دشمن حرکت کنیم.

فرمانده قرارگاه شمال شرق ارتش با اشاره به ۲۹ فروردین و بزرگداشت روز ارتش گفت: در این روز  برابر تدابیر ابلاغی بعد از ۲ سال از شروع کرونا، اولین رژه خودرویی و تجهیزاتی ساعت ۸.۴۵ دقیقه در میدان ۱۵خرداد شهر مشهد و با حضور مسوولان استانی، خانواده شهدا و ایثارگران در کنار بارگاه رضوی برگزار می‌شود.

امیر آذریان افزود: در این رژه خودرویی و تجهیزاتی در صورت مساعد بودن شرایط جوی نیروهای چترباز نیز به اجرای برنامه می‌پردازند و مسیر رژه نیروهای مسلح گلباران خواهد شد.

این ارشد نظامی با اشاره به برگزاری مراسم سالگرد شهید صیاد شیرازی در حرم مطهر رضوی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، خدام بارگاه رضوی و مردم شهید پرور ادامه داد: شرکت در مراسم و محافل انس با قرآن در ایام ماه مبارک رمضان، برای کارکنان در پادگانها و منازل سازمانی برنامه ریزی شده است و از سوی دیگر اعزام سخنران به مراکز دانشگاهی بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی برای بیان دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در دستور کار قرار دارد.

                                                                            تجهیزات نیروی زمینی ارتش برای مبارزه با متجاوزان مرزی به روز است

امیر آذریان در بخشی از سخنانش گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برخی افراد به دنبال اضمحلال ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند، چراکه اولین نیرویی که در مقابل تجزیه‌طلبان و افراد معاند ایستاد، ارتشیان بودند که در حوادث مختلف از جمله غائله ترکمن صحرا، گنبد و کردستان به خوبی نقش‌آفرینی کردند.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ایجاد شرایطی بود تا بتواند انقلاب را با حوادثی همچون کودتا و اختلاف‌افکنی رو به رو کند، افزود: عراق تا سال ۱۳۵۹ بیش از ۶۰۰ تجاورز مرزی نسبت به ایران را به ثبت رساند،در آخرین روز شهریور این سال با ۱۲ لشکر خود قصد نفوذ به ایران را داشت و نیروهای هوایی ارتش، در اول مهرماه با ۱۴۰ فروند هواپیما به قلب عراق حمله کردند.

فرمانده قرارگاه شمال شرق ارتش با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این نیرو در نقاط محروم استانهای زیر پوشش خود اظهار کرد: ارتش در بعد محرومیت زدایی و کمک به مردم همچنان به ایفای نقش خود می‌پردازد زیرا بر اساس دستور فرمانده کل قوا، ارتش باید حتی زودتر از ستاد بحران در مناطق حادثه دیده همچون، سیل، زلزله و طوفان حضور یابد.

امیر آذریان گفت: این در حالی است که ارتش در حوزه آبرسانی به روستاها، فعالیت‌های بهداشتی و درمانی، جاده‌ای و کمک به ازدواج جوانان و تشکیل خانواده در نقاط کمتر برخوردار استانها نیز اقداماتی را انجام داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha