معلمان بیشترین خسارت را از شرایط کرونایی متحمل شدند

ساری - ایرنا - معاون نهضت سوادآموزی وزیر آموزش و پرورش گفت : معلمان بیشترین خسارت جسمی، روحی، روانی و اقتصادی را از شرایط کرونایی در مقایسه با دیگر اقشار جامعه متحمل شده‌اند و دولت سیزدهم هم برای جبران این خسارت‌ها، در مسیر اعتلای جایگاه معلمان در حرکت است.

به گزارش ایرنا، علیرضا عبدی روز چهارشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران در ساری افزود : جایگاه ارزنده معلمان در شرایط کرونایی به معنای واقعی برجسته نشد ، اما باید در ادامه مسیر، برای اعتلای جایگاه این فرهیختگان تلاش شود.

وی خاطر نشان کرد: باوجود این که دانش آموزان به دلیل افت تحصیلی از شرایط کرونایی آسیب دیدند، اما خسارت‌های جسمی، روحی و روانی و همچنین اقتصادی معلمان از شیوع این ویروس بسیار بیشتر از دیگر اقشار جامعه بود و فرهنگیان با وجود همه‌گیری کرونا، نگذاشتند که آموزش و پرورش در کشور تعطیل شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت : معلمان به معنای واقعی در شرایط کرونایی جانفشانی کردند و به طور حتم دولت سیزدهم برای گره‌گشایی از مشکلات این قشر فرهیخته تلاش خواهد کرد.

عبدی همچنین با بیان این که اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کشور در حال شروع شدن است، گفت: باید همه ما به معنای واقعی برای تحقق این برنامه در تلاش باشیم.

معلمان بیشترین خسارت را از شرایط کرونایی متحمل شدند

آموزش و پرورش مازندران در حوزه جهاد تبیین پیشران باشد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران هم در این آیین گفت: رهبر معظم انقلاب اخیرا در ارتباط با فریضه قطعی و فوری جهاد تبیین همه ما را فراخواندند و آموزش و پرورش مازندران باید در این حوزه با فرهنگ‌سازی پیشران و سرآمد باشد.

امید محبی افزود : مهم‌ترین موضوعی که در آموزش و پرورش کشور راه نفوذ بر سندهای بیگانه را می‌بندد، اجرای دقیق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی خاطر نشان کرد: در دولت سیزدهم توجه به آموزش و پرورش یک رکن اساسی است و امیدوار هستیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با بُرش استانی در مازندران باجدیت در دستور کار قرار گیرد به گونه‌ای که این استان در اجرای این سند پیشگام شود.

معاون استاندار مازندران گفت : در ماه‌های گذشته اقدامات خوبی در استان مازندران و سایر نقاط کشور از سوی دولت سیزدهم انجام شده اما دشمنان در جنگ نرم و در رسانه‌های خود با تفرقه آمیزی درصدد کم اثر دانستن این دستاوردها هستند اما جهاد تبیین می‌تواند این توطئه را خنثی کند.

وی افزود: در سال‌های گذشته و در شرایط کرونایی، معلمان نقش بی‌بدیلی در تعلیم و تربیت دانش آموزان داشتند و به نوعی خوش درخشیدند اما در شرایط کنونی لازم است مسوولان آموزش و پرورش استان آسیب شناسی دقیقی در ارتباط با ادامه تحصیل محصلان در شرایط کرونایی انجام دهند تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس، روند تحصیل دانش آموزان با مشکل روبه رو نشود.

محبی تصریح کرد: نباید اجازه داد که کرونا باعث تضعیف آموزش و تحصیل دانش آموزان شود و رویکردها به گونه‌ای باشد که با وجود شیوع این ویروس اما محصلان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عاشق کلاس‌های درس و تحصیل حضوری باشند.

به گزارش ایرنا، در این مراسم مصطفی عابدی به‌عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران معرفی و از تلاش‌های علیرضا سعدی‌پور قدردانی شد. سعدی‌پور از هشتم بهمن ۱۳۹۸ مسوولیت مدیرکلی آموزش و پرورش مازندران را برعهده داشت.

مصطفی عابدی سابقه معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران را در کارنامه دارد.

مازندران دارای ۵۲۰ هزار دانش آموز ۴۵ هزار معلم و  چهار هزار و ۲۰۵ مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha