آموزش مهارت حرفه ای در خراسان شمالی امسال ۱.۵ برابر می‌شود 

بجنورد-ایرنا- سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: تعهد استان برای ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در سال گذشته، یک میلیون و ۶۴۰ هزار نفر ساعت بود که این رقم امسال یک و نیم برابر افزایش می یابد. 

مهدی رحمدل روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته در مجموع ۱۱ درصد بیش از تعهد این اداره کل برای ارائه آموزش در مراکز دولتی، به متقاضیان مهارت آموزی خدمات ارائه داده شد.

وی گفت: میزان تحقق تعهد آموزش های مهارتی در بخش خصوصی هم ۵۰ درصد رشد داشت و این نشان می دهد مردم به دریافت خدمات آموزش مهارتی راغب شده و مهارت آموزی در سبد خانوار جای گرفته است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی با بیان اینکه مهارت آموزی هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است گفت: تلاش داریم تا ارائه مهارت ها مطابق با نیاز جامعه باشد تا منجر به اشتغال برای جوانان و رفع مشکل بیکاری شود. 

وی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شعار سال و تاکید رهبر معظم انقلاب به توسعه دانش بنیان و نقش آن در رفع بیکاری ها، تلاش داریم تا رشته های نوین و مطابق با نیاز جامعه در مراکز شهرستان و نیز آموزشگاه های بخش خصوصی ایجاد کنیم.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: در این زمینه، مجوزها برای بخش خصوصی در سه روز برای متقاضیان صادر می شود.

رحمدل افزود: در مراکز دولتی هم ایجاد رشته هایی از جمله انرژی های نو و توسعه پروژه های پنل های خورشیدی و آموزش گلخانه ای گیاهان دارویی در اولویت است تا استان  پایلوت و برندی در سطح کشور در زمینه انرژهای تجدید پذیر مطرح شود 

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی ۹ مرکز آموزشی در بخش دولتی دارد و شمار آموزشگاه های بخش خصوصی هم ۱۸۷ باب آموزشگاه است.

به گزارش ایرنا سال گذشته هشت هزار و ۵۱۹ نفر از مردم استان در دوره های آموزش مهارت فنی و حرفه ای بخش دولتی شرکت کردند. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha