۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۱۳
کد خبرنگار: 5202
کد خبر: 84714394
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فخری: موفقیت‌های تیم سابر مرهون جریانی منظم و حرکت اصولی است

تهران- ایرنا- سرمربی اسبق تیم ملی شمشیربازی سابر ایران گفت: موفقیت‌های قهرمانان کشورمان در این اسلحه به دلیل جریان و ساختاری منظم و حرکت بر پایه اصول حرفه ای بوده است.

«پیمان فخری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: تلاش‌هایی که در شمشیربازی ایران و در اسلحه سابر روی داد، قهرمانان کشورمان را در مسیری قرار داد که امروز شاهد موفقیت و ارتقای جایگاه آنان در جهان هستیم و امیدوارم در سایر اسلحه‌ها نیز بتوانیم چنین موفقیت‌هایی را ببینیم.

وی ادامه داد: تیم سابر ایران عملکرد خوبی داشته و شاهد هستیم در رده‌بندی جهانی بین ۵ تیم برتر است. البته فراموش نکنیم ما قهرمانی مانند مجتبی عابدینی را داشتیم که از تیم کنار رفته است و بی شک با بودن او روند موفقیت‌ها سرعت بیشتری به خود می‌گرفت.

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک تاکید کرد: تیم سابر ایران تیم خوب و یکدستی است اما اعتقاد دارم هنوز می‌توانیم جایگاه جهانی خود را ارتقا دهیم. ما ۵ تا ۶ بازیکن داریم که در یک سطح هستند و برای موفقیت شمشیربازی ایران تلاش بسیاری را در دستور کار قرار داده‌اند و من به آینده سابر ایران خوشبین هستم.

او در مورد تیم کره جنوبی که از جمله تیم های مطرح سابر جهان است هم افزود: کره‌ای‌ها عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند اما ما همین تیم کره را هم برده‌ایم. سابر ایران استعدادهای خوبی دارد و در مسیر درستی قرار گرفته و با حمایت‌های بیشتر و تلاش قهرمانان بدون شک موفقیت‌های بیشتری را از این تیم خواهیم شنید.

فخری در مورد این که آیا استعدادیابی مناسبی در سابر ایران صورت گرفته یا نه، گفت: البته این مساله به خوبی انجام شده و ما چند بازیکن جوان و مستعد را در کنار قهرمانان به نام خود داریم که مدت‌هاست با ستاره‌های تیم ملی در حال تمرین هستند و هر زمانی که نیاز باشد می‌توانند جایگزین نفرات تیم ملی باشند.  

وی در مورد این که چرا در اپه و فلوره شاهد چنین روندی نبوده ایم، گفت: این مساله را باید از کارشناسان مربوطه پرسید و من فقط در مورد سابر می‌توانم اظهار نظر کنم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha