۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۳۲
کد خبر: 84714084
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانش آموزان تهرانی از جاذبه های گردشگری ورامین بازدید کردند

ورامین - ایرنا - مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ورامین گفت: دانش‌آموزان علاقمندان تهرانی به آثار تاریخی،با حضور در ورامین از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش ایرنا به نقل ازسازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ورامین ،مصطفی نظری روز سه شنبه اعلام کرد: به همت مرکز ورامین شناسی و امور گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری ورامین، ۴۰ نفر از دانش_آموزان شهر تهران با حضور در ورامین، از جاذبه های گردشگری و تاریخی این شهرستان بازدید کردند.

وی افزود: برگزاری نخستین قطار گردشگری استان تهران در شهرستان ورامین در ایام نوروز و حضور صدها نفر از علاقمندان به آثار تاریخی در شهرستان ورامین سبب شد تا بسیاری افراد و اقشار جامعه با ظرفیت‌های گردشگری منطقه آشنا شده و برای بازدید از آثار منحصر به فرد تاریخی و گردشگری ورامین اشتیاق داشته باشند که نتیجه آن را می‌توان پس از تعطیلات نوروز، و حضور همه روزه گردشگرانی از مناطق مختلف استان تهران و سایر مناطق در ورامین مشاهده کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ورامین تصریح کرد: در تور نیمروزه گردشگری، ۴۰ نفر از دانش آموزان دبیرستان پسرانه ایثار منطقه ۱۵ تهران به همراه مدیر، معاونین و جمعی از دبیران خود، از بناهای تاریخی و مذهبی ورامین از جمله امامزاده یحیی (ع) منطقه کهنه گل، مسجد جامع و برج علاءالدوله بازدید کردند.

نظری گفت: در تمامی تورهای برگزار شده، محمدرضا تاجیک، کارشناس گردشگری شهرداری همراه گردشگران حضور دارد و در خصوص تاریخچه و دوره تاریخی بناها، سال ساخت، نقشه بنا، هنرهای ایرانی و اسلامی و مصالح به کار رفته در بنا، مرمت بنا، کاربرد بنا و ... توضیحات لازم را ارائه کرده و به حاضرین بروشورهای معرفی جاذبه های گردشگری دشت ورامین ارائه می‌شود.

وی تأکید کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری ورامین تلاش دارد تا با افزایش کارکردهای فرهنگی خود، ظرفیت‌های مختلف شهرستان ورامین را از طریق گردشگران به عنوان سفیران فرهنگی معرفی کند، شهرستانی که ظرفیت پذیرایی از مسافران و گردشگران را در اقامت‌های بومگردی و هتل‌های خود داشته و اوقات خاطره‌انگیری را برای آنان رقم می‌زند.

ورامین بیش از ۴۰۰ اثر و محوطه تاریخی دارد که از این تعداد، ۷۸ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.این شهرستان از ۳ هتل و چندین خانه بومگردی در مناطق روستایی برخوردار است.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha