۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۲۵
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 84713411
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جنگ اوکراین؛ غربی‌ها سلاح فرسوده  می‌دهند، امنیت می‌خرند

تهران-ایرنا- آلمان و کشورهای غربی اگرچه در ظاهر در قبال ارسال سلاح های فرسوده زمان جنگ سرد به اوکراین ما به ازای مالی دریافت نمی کنند اما امنیتی که در برابر روسیه به دست می آورند ارزشی به مراتب بیشتر از ارزش مالی این سلاح ها دارد.  

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک، براساس گزارش ها، آلمان اعلام آمادگی کرده تا تانک های دوره جنگ سرد را در اختیار اوکراین قرار دهد.

اگر مقامات آلمان، تحویل تانک ها را تصویب کنند آنها در فهرست کشورهایی قرار می گیرند که تانک و دیگر وسایل نقلیه زرهی را در اختیار اوکراین قرار داده یا اعلام کرده اند که در اختیار این کشور قرار می دهند.

مدیرعامل شرکت تسلیحاتی راین‌متال آلمان در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی هندلزبلات، از احتمال تحویل ۵۰ تانک مدل قدیمی لئوپارد ۱ به اوکراین خبر داد.

آرمین پاپبرگر تصریح کرد: تحویل این تانک ها به اوکراین نیازمند اراده سیاسی است.

وی گفت: آموزش استفاده از این نوع تانک ها برای افراد دارای مهارت، زمان زیادی نیاز ندارد.

بر اساس این گزارش، اولین محموله تانک ها می توانند طی ۶ هفته در اختیار اوکراین قرار گیرند و تحویل همه آنها نیز سه ماه زمان نیاز دارد.

این گزارش تاکید کرد که درباره امکانپذیری استفاده، نگهداری، تعمیر و تامین مهمات این نوع تانک ها توسط نظامیان اوکراین، هنوز تردیدهایی وجود دارد.

مدیرعامل این شرکت آلمانی از تحویل تانک ها توسط شعبه ایتالیای این شرکت خبر داده که این شائبه را ایجاد کرد که این تانک ها قبلا در اختیار ارتش ایتالیا بوده اند.

آخر هفته گذشته، کریستینه لامبرشت وزیر دفاع آلمان از وجود محدودیت برای انتقال مستقیم تسلیحات به اوکراین خبر داده بود.

باوجود حمایت اعضای دولت ائتلافی آلمان از تحویل تسلیحات به اوکراین، اولاف شولتس صدر اعظم این کشور تحویل تسلیحات را متوقف کرده است.

براساس گزارش مجله آمریکایی «وار زون»، به خاطر احتمال تلافی روسیه، انتقال تسلیحات آلمانی از طریق یک کشور ثالث می تواند جناح های مخالف سیاسی در آلمان را نیز راضی کند.

باوجود ادعای مقامات آلمانی برای کاهش وابستگی به گاز روسیه، در حال حاضر، این منبع، مهمترین منبع تامین انرژی آلمانی هاست.

آلمان برای انتقال نفربرهای زرهی به اوکراین نیز تاکنون از جمهوری چک استفاده کرده و مستقیم، این امکانات نظامی را به اوکراین نفرستاده است.

انتقال تسلیحات به اوکراین موضوعی است که بین اعضای ناتو درباره آن نظر واحدی وجود ندارد و بیشتر اعضا، نگران افزایش تنش با مسکو و درگیری مستقیم با این کشور هستند.

سفیر روسیه در آمریکا، امکان درگیری مستقیم با ناتو، در صورت تداوم ارسال تسلیحات را بعید ندانسته بود.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین بارها از قربانی شدن اوکراین پای سیاست های ناتو انتقاد و اعلام کرده که آنها کی یف را در جنگ با مسکو تنها گذاشته اند.

غرب در حالی جمهوری های سابق شوروی را از روسیه دور کرد که در بحران ها، این جمهوری ها را تنها گذاشت و حداکثر به حمایت لفظی از آنها بسنده کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha