آخوندی: برخی منتقدان‌مان از پستو بیرون آمدند/کاشانی: جان کودکان نباید در گرو تصمیم غلط ما آسیب ببیند

تهران - ایرنا -تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در پنجاه و هشتمین جلسه شورا تذکراتی را ارایه کردند.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه‌شنبه در جریان پنجاه و هشتمین جلسه شورا، تذکراتی را ارایه کردند.

انتقاد از صدور یک بخشنامه

میثم مظفر عضو شورای اسلامی شهر تهران نسبت به صدور بخشنامه‌ای از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت منابع انسانی شهرداری تهران تذکر داد و گفت: اتفاق خوبی در دوره قبل مدیریت شهری افتاد و از طریق آزمون سازمان سنجش افراد نخبه در شهرداری جذب شدند.

مظفر افزود: در این آزمون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کردند که در مرحله اول ۷۰۰ نفر انتخاب شدند و در مراحل بعدی و بعد از مصاحبه ۲۶۵ نفر در شهرداری جذب شدند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این افراد از رتبه های برتر کنکور و افراد بسیار موفق و ممتاز هستند و توانایی آنان موجب شد در شورا نیز از آنان استفاده شود.

به گفته وی، بر اساس بخشنامه های که معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری صادر کرده است، افرادی که در مناطق به عنوان دستیار مشغول به کار بودند باید به نواحی منتقل شود.

وی گفت: هرچند کار نواحی ارزشمند است اما جنس کار در ناحیه، کف خیابانی است و متناسب با تخصص نخبگان نیست.

جان کودکان نباید در گرو تصمیم غلط ما آسیب ببیند

حبیب کاشانی نیز در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه استاندار تهران در پی انتقاد اعضای شورای شهر نسبت به تعطیل نشدن تهران در زمان آلودگی هوا با همه اعضای منتقد تلفنی صحبت کرده و توضیحاتی را ارائه داد، گفت: استاندار تهران در توضیح خود اشاره کرد مطالبی که ارائه شده ممکن است ناصحیح باشد یا غلوی در آن وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه درباره آلودگی هوا و تعطیلی مدارس باید نسبت به کودکان ۶ و 7 ساله که در دوره ابتدایی هستند توجه داشته باشیم، گفت: روز شنبه شاخص بالای ۱۵۰ بود و تکلیف قانونی بود که مدارس تعطیل شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بچه‌های کوچک توانایی جسمی بالایی ندارند، ضمن اینکه جان این کودکان نباید در گرو تصمیم های غلط ما دچار آسیب شود.

کاشانی همچنین با تذکر دیگری گفت: در شرایطی که بعد از ۲ سال مدارس کار خود را آغاز کردند اما هنوز سرویس‌های مدارس راه اندازی  نشده و خانواده‌ها با مشکلاتی روبرو هستند.

وی از اداره آموزش و پرورش خواست برای رفع این مشکل خانواده‌ها و مادران و پدرانی که شاغل هستند چاره‌ای بیاندیشد.

تصمیمات ناگهانی موجب از بین رفتن انگیزه کار در شهرداری می شود

سیدجعفر شربیانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به اینکه طرح به‌کارگیری دستیاران در شهرداری تهران در سال ۹۹ از طریق سازمان سنجش اتفاق افتاد، گفت: در این طرح ۲۵۰ نفر طی فرآیند آزمون کتبی و شایستگی جذب شدند.

وی ادامه داد: کار کارشناسی و ارزشیابی نیز حاکی از رضایتمندی مدیران از عملکرد این افراد نخبه در شهرداری بوده است.

شربیانی با بیان اینکه تصمیم به اصلاح شغلی و تغییر محل خدمت افرادی که به عنوان دستیار شهردار در شهرداری استخدام شده اند تصمیم نادرست و دفعتی است، گفت: این تصمیمات موجب از بین رفتن انگیزه کار در شهرداری و اعتماد عمومی شود.

وی ادامه داد: فارغ از جریانات سیاسی باید گفت این جوانان با انگیزه، در کنار اعضای شورا هم هستند و باید از آنها حمایت کنیم.

برخی منتقدان‌مان از پستو بیرون آمدند

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران هم در تذکری با بیان اینکه بسیاری از اعضا از جمله ناصر امانی نسبت به ضرورت ارائه گزارش تحویل و تحول تذکراتی داده اند، گفت: تاکیدات اعضا در این زمینه درست است چرا که اکنون بسیاری از افراد به دلیل ضعف ما در گزارش‌دهی مناسب، زبان باز کردند و از پستوها بیرون آمدند.

وی ادامه داد: بعد از توضیحی که جلسه پیش از سوی یکی از اعضا درباره یک مصاحبه عنوان شد، اما باز هم خبرنگار به سراغ یکی از اعضای دوره قبل شورا رفت و این موضوع حاکی از غرض و مرض مصاحبه کننده و مصاحبه شونده دارد.

وی افزود: اظهارات این عضو سابق شورا در مصاحبه در حالی است که در دوره تصدی خود در شورا، می‌گفت چرا برای مراسم عزاداری حسینی هزینه می‌شود و چرا نمایشگاه عطر سیب برگزار می شود.

آخوندی ادامه داد: این سخنان در حالی بود که این عضو،  خودرو بیت المال را در جای دیگر و در استان دیگری از بین برد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه وی در مصاحبه خود گفته است که با حصارکشی نمی توان شهر را اداره کرد ، گفت: این اظهارات در حالی است که باید گفت شما حصارکشی کرده و با شعار امید مردم را ناامید کردید.

آخوندی گفت: دوره قبل مدیریت شهری مسیر ۱۲ ساله مدیریت جهادی و انقلابی در تهران را متوقف کرد و مجموعه را تغییر داد که شهرداری تهران هنوز مشغول آواربرداری از آن است.

وی با بیان اینکه حتی به اموال هم رحم نکردند، گفت: به دلیل ضعف ما در گزارش‌دهی مناسب، اکنون زبان باز کردند و از پستو ها بیرون آمدند.

آخوندی با بیان اینکه این افراد باید در دادگاه افکار عمومی محاکمه شوند، گفت: این عضو دوره گذشته در سخنان خود گفته است که باید برای آلودگی هوا برنامه‌ریزی کرد و این اظهارات در حالی است که باید از آنها پرسید چهارسال چه می کردند؟

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به دیدار مدیر مسئول رسانه ها با رئیس جمهور گفت: در این نشست که من هم حضور داشتم یکی از سران رسانه های اصلاح طلب گفت شورای پنجم و شهرداری آبروی ما را بردند و از الفاظی استفاده کرد که من اینجا نمی توانم بگویم.

وی با تاکید بر اینکه باید سند تحویل و تحول شهرداری آماده شود، گفت: باید مشخص شود بدهی سال ۹۶ شهرداری چه عددی بوده و شهرداری را با چه بدهی تحویل دادند.

وی با بیان اینکه به خودمان تذکر می‌دهم گفت: عده‌ای که عملکرد آنها مشخص است و مردم به خاطر عملکرد آنها از آنان دور شدند، بیرون نشسته اند و ما اگر عمل به وظایف را فراموش کنیم، قصد دارند از حواشی سوء استفاده کنند.

صلاحیت افراد نخبه تک تک بررسی شود 

ناصر امانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: دغدغه میثم مظفر و جعفر شربیانی برای به کارگیری افراد نخبه به عنوان دستیار شهردار دغدغه درستی است.

وی افزود: اما ۲ نکته در این خصوص وجود دارد یکی اینکه این افراد مستقیم در پست‌های بالا استخدام شده‌اند و دیگر اینکه عنوان دستیار شهرداری در ساختار شهرداری مصوب نبوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه درباره این افراد که استخدام شده اند باید تک تک تصمیم‌گیری شود، اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم که کمیسیونی این ظرفیت علمی و تجربه این افراد را سنجش کند تا حق کسی ضایع نشود

فروزنده معاون شهردار تهران نیز در این خصوص گفت: استخدام این افراد در بدو امر در پست های بالا در شهرداری تهران اعتراضات را ایجاد کرده بود.

وی گفت: بررسی کردیم و مشخص شد همه این افراد نخبه هستند اما اینکه در جای خوبی به کار گرفته شده باشند جای سوال بود.

به گفته وی، از ظرفیت این افراد استفاده می شود و در کنار آن باید تبعیضی که بین نیروهای قدیمی و جدید وجود دارد رفع شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha