فرستاده ریاض با نایب رئیس مجلس شیعیان لبنان دیدار کرد

تهران - ایرنا - یک روز پس از گفت و گوی تلفنی سفیر عربستان در بیروت با نخست وزیر لبنان، یک رسانه لبنانی از دیدار «ولید البخاری» با نایب رئیس مجلس شیعیان لبنان خبر داد.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا، در گفت وگوی تلفنی البخاری سفیر تازه وارد شده عربستان به لبنان با میقاتی که روز یکشنبه انجام شد، سفیر عربستان از تلاش‌های نخست‌وزیر لبنان برای حفاظت از کشور خود در شرایط دشوار و عادی سازی روابط ریاض - بیروت قدردانی و این تماس را فرصتی برای تعمیق روابط کشورهای عربی با لبنان عنوان کرد.
میقاتی از تلاش‌های کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان برای بهبود شرایط و همچنین بازگشت سفیران دو کشور برای زمینه سازی جهت بهبود روابط تقدیر کرد. او همچنین از توافق دوطرف برای ادامه تلاش‌های برادرانه برای نجات لبنان خبر داد.

فرستاده ریاض با نایب رئیس مجلس شیعیان لبنان دیدار کرد

یک روز پس از انتشار جزئیات این گفت وگوی تلفنی، شبکه تلویزیونی الجدید لبنان امروز خبر داد که ولید البخاری سفیر عربستان در بیروت از مجلس اعلای شیعیان دیدن و با شیخ "علی الخطیب" نایب رییس این مجلس دیدار و گفت و گو کرد.

فرستاده ریاض با نایب رئیس مجلس شیعیان لبنان دیدار کرد

ماه‌ها پس از بحران دیپلماتیک بین ریاض و بیروت که در پی اظهارات صحیح «جرج قرداحی» وزیر سابق اطلاعات لبنان به وجود آمده بود، پنج‌شنبه گذشته، وزرای خارجه عربستان و کویت از بازگشت سفرای خود به لبنان خبر دادند.
آبان ماه سال گذشته بود که عربستان در واکنش به اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان که از تجاوز ائتلاف عربی - آمریکایی به یمن انتقاد کرده بود، سفیر خود را از بیروت فراخواند و از سفیر لبنان نیز خواست ریاض را ترک کند.
جرج قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی لبنان طی سخنانی از اقدام تجاوزکارانه کشورهای ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان و امارات علیه یمن اعتراض و آن را محکوم کرده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha