رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: آمادگی تامین مالی ورود قطار ملی به پایتخت را داریم

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شهرداری تهران و یا سایر شهرداری های کشور درباره ورود قطار ملی درخواستی داشته باشند، آمادگی کمک و تامین مالی به روش‌های مختلف را داریم.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با ایرنا، درباره ورود قطار ملی به مترو تهران گفت: در این خصوص گزارشی نداشته‌ایم و به کمیسیون اقتصادی نیز چیزی ارجاع نشده است.

وی افزود: اگر شهردراری تهران مکاتبه ای را انجام دهد، به منظور تامین مالی که از ماموریت های کمیسیون اقتصادی است، حتما کمک می‌کنیم.

پورابراهیمی با بیان اینکه اگر در این زمینه با مجلس نامه نگاری شده و به سایر کمیسیون ها ارجاع شده اطلاعی ندارم، اظهارکرد: درباره مشکلات قطار ملی و ورود آن به مترو، به کمیسیون اقتصادی گزارشی ارسال نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: در حوزه ماموریتی ورود قطار ملی به مترو تهران آمادگی داریم که اگر شهرداری تهران و یا هر شهرداری دیگری در کشور درخواست تامین مالی، به روش های مختلف فاینانس داخلی و خارجی داشته باشند، کمک کنیم. 

به گزارش ایرنا، مجتبی رضاخواه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در بازدیدی که اخیراً از مترو تهران داشت، گفته بود که فناوری ساخت قطار ملی و حمایت از تولید انبوه آن بسیار مهم است، امیدوارم مشکلات مالی که در طرح قطار ملی وجود دارد، زودتر حل شود و شاهد حرکت قطار ملی در خطوط مترو تهران باشیم.

گفتنی است، ۱۹ فروردین ماه سال ۱۴۰۰  از قطار ملی رونمایی شد؛ پیروز حناچی شهردار سابق تهران درباره قطار ملی گفته بود اشتغال برای ۵ هزار نفر به طور مستقیم و برای ۱۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم و همچنین کاهش بیش از ۲۰ درصد قیمت ناوگان مترو از دستاوردهای مهم پروژه تولید قطار ملی و انبوه‌سازی آن خواهد بود.

وی گفته بود که اگر قراردادهای لازم با شرکت‌های تولیدکننده واگن‌ها منعقد شود، توانایی تولید ۴۰۰ واگن در سال را داریم، همچنین در سال ۱۴۰۰ می‌توانیم ساخت ۱۰۵ واگن را به سرانجام برسانیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha