۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۵۵
کد خبر: 84712530
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تداوم اختلاف کشورهای اتحادیه اروپا در مورد تحریم حوزه انرژی روسیه

تهران- ایرنا- روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز گزارش داد: کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنان در مسئله تحریم حوزه انرژی روسیه با یکدیگر اختلاف دارند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این روزنامه انگلیسی نوشت: کشورهای اتحادیه اروپا همچنان در موضوع درخواست فوری برای تحریم نفتی روسیه در حالی با یکدیگر اختلاف دارند که هزینه های سرسام آور زندگی بر تصمیمات سیاستمدارانی که به نحوه مجازات مسکو به خاطر جنگ در اوکراین فکر می‌کنند، سنگینی می کند.

در این میان تلاش های جدید اتحادیه اروپا همزمان با انتشار گزارش هایی در مورد تشدید خشونت ها و کشتار غیرنظامیان در اوکراین سرعت گرفته است. اما در حالیکه کمیسیون اروپا در حال کار بر تحریم های نفتی علیه روسیه است، شک و تردیدهایی در مورد کاهش سریع واردات نفت روسیه در میان برخی کشورهای اتحادیه اروپا همچنان وجود دارد.

دولت ویکتور اوربان در مجارستان که روابط قوی با روسیه تحت هدایت ولادیمیر پوتین دارد، اعلام کرد تدابیر جهانی برای هدف قرار دادن بخش نفت و گار روسیه، "خط قرمز" برای مجارستان محسوب می شود. این خود یک رای وتو در برابر مسئله اجماع نظر مورد نیاز میان کشورهای اتحادیه اروپا محسوب می شود

مسئله فقط تردیدها در مورد تحریم نفتی فوری روسیه نیست. سیاستمداران نسبت به  افزایش بهای انرژی به دنبال تحریم نفتی روسیه و تاثیر آن بر زندگی مردم نگرانی‌هایی دارند.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان اخیرا اعلام کرد که کشورش فعالانه تلاش می کند تا خود را از نفت روسیه در سال جاری رها کند. یک مقام آلمانی اعلام کرد که  در تئوری برلین می‌تواند تحریم نفتی روسیه را اجرایی کند اما شاید تا پایان سال یا آغاز سال ۲۰۲۳ این کار را عملی کند.

مقامات آلمانی تصریح کرده اند که تحریم نفتی روسیه برای اتحادیه اروپا نسبتا اقدامی آسان است اما آلمان در یافتن یک جایگزین برای نفت روسیه که بتوان آن را از طریق خط لوله وارد آلمان کرد، چالش دارد.

اورسولا فون در لابن رییس کمیسیون اروپا وعده داده این نهاد در مورد تحریم های نفتی روسیه فعالیت هایی داشته باشد و در عین حال جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفته است که تحریم نفتی روسیه دیر توسط اروپا دیر یا زود اتفاق خواد افتاد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا نیز اعلام کرده که جو بایدن رئیس جمهوری این کشور در حال همکاری با شرکای اروپایی واشنگتن برای تحریم نفتی روسیه است.

مقامات کمیسیون اروپا طرح کلی اقدامات احتمالی را برای هدف قرار دادن نفت روسیه، به عنوان بخشی از سبدی از محدودیت‌های احتمالی، آماده کرده‌اند. اما عدم حمایت یکپارچه از این اقدام بدان معناست که این موضوع در دستورکار رسمی موضوعات مورد بحث در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در روز دوشنبه قرار ندارد. این فقط به صورت غیر رسمی برای بحث گسترده مطرح خواهد شد.

یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا اذعان کرد که این امر به دلیل مقاومت برخی کشورهای عضو بوده و افزود که قطع نفت روسیه برای برخی از کشورهایی که وابستگی بالایی به این کالای مسکو دارند، "یک موضوع پیچیده فنی و سیاسی" است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha