۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۵۷
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84712230
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش‌های سال زراعی جاری در مهاباد از ۳۰۰ میلی‌متر فراتر رفت

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۳۰۹ میلی‌متر بارندگی در این شهرستان به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۵ میلی متر بیشتر است.

اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: از ابتدای سال آبی زراعی جاری (ابتدای مهر تاکنون) در شهرستان مهاباد، ۳۰۹ میلیمتر بارندگی ثبت شده که نظیر آن در سال زراعی گذشته ۲۲۴ میلی متر بود.

وی ادامه داد: این میزان بارندگی‌ نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش و نسبت به میانگین نرمال برابری می‌کند.

رییس اداره هواشناسی مهاباد بیان کرد: در سامانه بارشی اواخر هفته گذشته مهاباد با ۱۵.۱ میلی متر بارندگی، پربارش‌ترین شهر و شاهین‌دژ با ۰.۶ میلی متر بارندگی کم‌بارش‌ترین شهر جنوب استان آذربایجان غربی بود.

محمدپور افزود: در شهرهای نقده ۹.۵ میلی متر، ارومیه ۹ میلی متر، اشنویه ۸.۸ میلی متر، میاندوآب ۷.۵ میلی متر، پیرانشهر ۷.۳ میلی متر، تکاب ۳.۸ میلی متر، سردشت ۱.۸ میلی متر و بوکان یک میلی متر بارندگی ثبت شده است.

وی اضافه کرد: سال زراعی گذشته ۱۸۹ میلیمتر بارندگی بصورت میانگین در سطح استان ثبت شدکه بارندگی سال زراعی جاری در مقایسه با سال گذشته نیز در استان هفت درصد افزایش و نسبت به میانگین نرمال ۱۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

محمدپور عبور امواج ناپایدار را برای مهاباد و جنوب استان تا پایان هفته پدیده غالب هواشناسی در این منطقه پیش‌بینی کرد و گفت: برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه وزش باد گاهی شدید پیش‌بینی می‌شود و در این مدت تغییرات دمایی محسوسی نیز نخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha