۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۲۵
کد خبرنگار: 929
کد خبر: 84712191
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بانک کشاورزی آذربایجان‌شرقی بیش از ۳۳هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت

تبریز - ایرنا - مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: شعب این بانک در سال گذشته ۳۳ هزار و ۲۷۷ میلیارد ریال تسهیلات در راستای حمایت از بخش کشاورزی استان پرداخت که ۲۳ درصد بیشتر از سال قبل از آن بود.

به گزارش ایرنا، جواد محمودی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این میزان تسهیلات به تعداد ۴۲ هزار و ۴۴۳ نفر اعطاء شد، افزود: بیشترین تسهیلات این بانک در سال گذشته در بخش زراعت با ۶ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال برای ۱۴ هزار و ۴۳۷ نفر، در بخش صنایع کشاورزی چهار هزار و ۹۱۸ میلیارد ریال برای چهار هزار و ۵۵۲ نفر و سه هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال به پنج هزار و ۸۷۷ نفر در بخش خدمات کشاورزی پرداخت شد.

وی افزود: علاوه بر مبالغ اعلام شده، شعب این بانک چهار و ۳۱۸ میلیارد ریال برای طرح های دام، طیور، زنبورداری و آبزیان به تعداد ۶ هزار و ۵۶۷ نفر و ۲ هزار و ۷۲۸ میلیارد ریال برای طرح های باغداری به تعداد ۶ هزار و ۸۵ نفر پرداخت کردند.

مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی در مورد تسهیلات اولویت دار بخش کشاورزی بیان کرد: طی سال گذشته ۵۵۱ واحد گلخانه‌ای از ۶ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی بانک کشاورزی استان بهره مند شدند.

محمودی به تسهیلات بخش مکانیزاسیون کشاورزی اشاره کرد و گفت: شعب استان در سال گذشته همچنین یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای خرید یک هزار و ۳۹ دستگاه انواع تراکتور، کمباین، ماشین آلات و ادوات صنعت کشاورزی  پرداخت کردند.

وی افزود: در راستای توسعه و مقاوم سازی مسکن روستایی نیز ۴۷۶ میلیارد ریال به تعداد ۴۷۶ نفر با سود پنج درصد پرداخت شد.

پرداخت ۲ هزار و ۴۷۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در آذربایجان‌شرقی

محمودی در مورد  تسهیلات قرض الحسنه ازدواج خاطرنشان کرد: شعب بانک کشاورزی استان در سال گذشته یک هزار و ۹۱۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به تعداد  ۲ هزار و ۴۷۰ نفر با نرخ چهار درصد پرداخت کردند.

وی بیان کرد: همچنین در سال گذشته ۵۸۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت قرض الحسنه به ۲ هزار و ۸۶ مورد معرفی شده از سوی نهادها و سازمان های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی و ۱۱۰ میلیارد ریال به تعداد ۱۲۰ نفر از محل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران پرداخت کردیم.

مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: در راستای اجرای دستور العمل بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور و بند ز تبصره ۲ قانون بودجه در سال ۱۴۰۰، ۵۳۹ میلیارد ریال از سود و جرایم بانکی ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از کشاورزان استان مورد بخشودگی بانک کشاورزی قرار گرفت.

محمودی گفت: همچنین در سال زراعی گذشته، یک هزار ۶۷۵ میلیارد ریال غرامت به حساب کشاورزان، دامداران و بهره برداران خسارت دیده در استان آذربایجان شرقی واریز شد.

وی افزود: این خسارت به تفکیک در بخش محصولات زراعی ۹۳۸ میلیارد ریال، محصولات باغی ۶۳۰ میلیارد ریال و در بخش دام و طیور مبلغ ۱۰۷ میلیارد ریال به حساب بیش از ۴۳ هزار نفر خسارت دیده ناشی از عوامل قهری، طبیعی و بیماری های دامی واریز شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha