۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۳۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84711522
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

معابر ۳۲۰ روستای خراسان شمالی با قیر رایگان آسفالت شد

۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۳۴
کد خبر: 84711522
معابر ۳۲۰ روستای خراسان شمالی با قیر رایگان آسفالت شد

بجنورد-ایرنا- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت:  در چند سال اخیر معابر ۳۲۰ روستای استان با استفاه از قیر رایگان آسفالت شده است.

علی اکبر صابری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت بیش از ۲ میلیون مترمربع از معابر روستاهای استان با استفاده از قیر رایگان آسفالت شده است البته در برخی از روستاها این اقدام با مشارکت دهیاران و نیز مدیریت دفتر روستایی استانداری انجام شد.

وی افزود: طرح هادی باید در بیش از ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار  استان اجرایی شود که این طرح ها در ۴۳۰ روستا عملیاتی شده و در بیش از ۲۰۰ روستا به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه اکنون اجرای طرح هادی در بیش از ۲۰۰ روستا در حال اجرا است که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد خاطرنشان کرد: در سال مالی جاری ۱۳۰ میلیارد تومان از ریف استانی ملی و قیر رایگان برای اجرای طرح هادی روستاهای استان منظور شد که ۴۷ میلیارد تومان از محل قیر رایگان است.

صابری گفت: اجرای طرح هادی از روستاهای بزرگ و پرجمعیت استان آغاز شده است که بر این اساس شمار زیادی از این قشر از مزایای آن بهره مند شدند به طوری که اکنون ۷۵ درصد جمعیت روستایی استان از طرح هادی بهره مند شدند.

وی افزود: برای سرعت دادن به اجرای طرح های هادی روستایی، انتظار می رود فرمانداران و مدیران شهرستانی در کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها توجه ویژه ای به این امر داشته باشند تا بتوانیم با جذب اعتبار مناسب روستاییان از مزایای این طرح ها بهره مند کنیم.

صابری بازنگری طرح هادی روستاهایی را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: طرهای هادی که بیش از ۱۰ سال پیش تهیه شده مورد بازنگری قرار می گیرد و تاکنون طرح ها در ۱۳۰ روستا مورد بازنگری قرار گرفته است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: اقدامات عمران روستایی یکی از مهمترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ‌است که تلاش می شود با این برنامه ها، زمینه توسعه و عمران روستاها تامین شود.

بر اساس این گزارش تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان یعنی ٧٢٣ روستا، دارای طرح هادی مصوب است‌.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha