۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۳۴
کد خبر: 84711356
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راننده موناکویی قهرمان فرمول یک استرالیا شد

۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۳۴
کد خبر: 84711356
راننده موناکویی قهرمان فرمول یک استرالیا شد

تهران- ایرنا- راننده اهل موناکو قهرمان مسابقه جایزه بزرگ فرمول یک استرالیا شد. این دومین قهرمانی امسال این راننده ۲۴ ساله است.

به گزارش ایرنا، سومین مسابقه جایزه بزرگ فرمول یک سال ۲۰۲۲ جهان امروز در شهر ملبورن استرالیا برگزار شد و «چارلز لِکلِرک» سریع‌تر از دیگر رانندگان به خط پایان رسید. «لوئیس همیلتون» راننده نامدار بریتانیایی و پرافتخارترین راننده تاریخ فرمول یک نتوانست در میان سه نفر برتر این مسابقه قرار بگیرد و «مکس ورستافن» هلندی که قهرمان فصل ۲۰۲۱ فرمول یک شده بود، برای دومین بار در این فصل از گردونه مسابقه خارج شد.

لکرک راننده تیم «فراری» با قهرمانی امروز خود در مجموع سه مسابقه برگزارشده در فصل ۲۰۲۲، ۲ بار در رده نخست ایستاده و یک بار هم دوم شده است. به این ترتیب او با ۷۱ امتیاز و مقتدرانه در صدر جدول رده‌بندی رانندگان فرمول یک در این فصل ایستاده است.

«سرخیو پرز» مکزیکی از تیم «ردبول» و «جرج راسل» بریتانیایی از تیم «مرسدس» نیز در رده‌های دوم و سوم جایزه بزرگ ملبورن ایستادند. همیلتون هم که ماشین تیم مرسدس را می‌راند، با فاصله زمانی بیش از ۲۸ ثانیه نسبت به نفر اول از خط پایان گذشت و در رده چهارم قرار گرفت تا ۱۲ امتیاز از این مسابقه به دست بیاورد.

ورستافن که امروز به دلیل تصادف و نقص فنی ماشینش از گردونه مسابقه خارج شد. در سه مسابقه امسال، این راننده هلندی یک بار قهرمان شده و دوبار از گردونه رقابت کنار رفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha