۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۲۸
کد خبر: 84711181
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرمان میرضیایف برای خصوصی سازی در ازبکستان

۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۲۸
کد خبر: 84711181
فرمان میرضیایف برای خصوصی سازی در ازبکستان

تهران ایرنا - بر اساس فرمان «شوکت میرضیایف» رئیس جمهوری ازبکستان، چندین شرکت دولتی این کشور در زمینه های انرژی، خطوط هوایی و خودروسازی خصوصی خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رسانه های محلی، میرضیایف با صدور فرمانی بر خصوصی شدن شرکت های « ازبکنفت گاز»، «نیروگاه حرارتی»، «ازبکستان ایرویز» و خودروسازی «ازبک آتو موتورز» (UzAuto Motors) تاکید کرد.

دولت ازبکستان، برای آغاز روند خصوصی سازی این شرکت ها  یک بانک سرمایه گذاری با تجربه را تا پایان سال جاری میلادی راه اندازی خواهد کرد.

این روند خصوصی سازی همچنین شامل عرضه اولیه حداقل ۴۹ درصد از سهام شرکت ها و حداقل ۵۱ درصد یا بیشتر از سهام نیروگاه های حرارتی خواهد بود.

شرکت هواپیمایی ملی «ازبکستان ایرویز» نیز حراج حداقل ۵۱ درصد از سهام خود از جمله از طریق عرضه اولیه عمومی تا ۱ سپتامبر ( 10 شهریور) را آغاز خواهد کرد.

همچنین به دولت دستور داده شد تا یک بانک سرمایه‌گذاری بین‌المللی و مشاوران را برای عرضه عمومی در بازار سهام محلی به منظور فروش حداکثر ۱۰ درصد سهام دولتی  «ازبک آتو موتورز»  و ارائه استراتژی به دولت برای فروش بقیه سهام شرکت راه اندازی کند .

تاشکند در سال‌های اخیر مجموعه‌ای از اقدامات را برای ارتقای اصلاحات اقتصادی از جمله حذف کنترل‌های ارز خارجی، کاهش بار مالیاتی و رفتار ترجیحی با سرمایه‌گذاری خارجی انجام داده است،  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha