معاون فرماندار همدان: طرح فرهنگی برای مقابله با اعتیاد تدوین شود

همدان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار همدان از دستگاه های مسئول خواست تا یک طرح فرهنگی برای مقابله با پدیده شوم مواد مخدر تدوین و اجرا شود.

به گزارش ایرنا، ضرغام احمدوند روز یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان گفت: پس از تدوین طرح فرهنگی باید تکلیف و وظایف هر یک از دستگاه ها در این ارتباط مشخص شود تا بر اساس مسئولیت پاسخگو باشند.

وی تاکید کرد: یکی از معضلات اصلی در زمینه مقابله با پدیده موادمخدر، دستگیری چند باره یک فرد معتاد بوده که این امر نیز ناشی از بی توجهی و رها کردن فرد پس از دستگیری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار همدان خواستار پیش بینی سامانه ای برای ارائه آمار دقیق درباره معتادان شد و افزود: هم اینک در اماکنی خرید و فروش موادمخدر به راحتی و به صورت عادی در جریان است که این وضعیت در شان شهر تاریخی، فرهنگی و دارالمومنین همدان نیست.

احمدوند یادآوری کرد: سال گذشته اقدام های خوبی در زمینه مقابله با موادمخدر در این شهرستان صورت گرفته است و امسال هم با رویکرد جدید و توجه به شعار سال این دیدگاه را پیش می بریم.

وی تاکید کرد: هر چند اقدام های صورت گرفته کافی نیست چراکه به گفته مسئولان سن اعتیاد رو به کاهش بوده و در صورت ورود اعتیاد به مدارس، با مشکلات بزرگتری مواجه خواهیم شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان نیز گفت: پلیس شهرستان در راستای جمع آوری معتادان متجاهر و ساماندهی آنها طرح هایی را در سال گذشته و امسال انجام داده است.

سرهنگ عبدالله ذوالفقاری افزود: در راستای اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر ۵۰ طرح جمع آوری سال گذشته اجرا و یک هزار و ۳۸۶ معتاد متجاهر دستگیر و تحویل اردوگاه ماده ۱۶ شدند که ۴۶۰ نفر از این تعداد چند نوبت دستگیر شدند.

وی ادامه داد: همچنین سال گذشته ۸۱۰ معتاد دستگیر و تحویل کمپ ها و مرکز ماده ۱۵ شدند که از این تعداد ۲۳۰ نفر چند بار دستگیر شدند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان اظهار داشت: امسال در قالب پنج طرح ۱۰۰ معتاد متجاهر دستگیر و تحویل ماده ۱۶ و ۸۰ نفر نیز تحویل کمپ ها و مرکز ماده ۱۵ شدند.

سرهنگ ذوالفقاری خواستار حضور نماینده بهزیستی در اجرای طرح های پلیس، ایجاد ظرفیت و فضا برای نگهداری معتادان در مراکز ماده ۱۶ شد و گفت: ۱۴۳ معتاد و هفت خرده فروش نوروز امسال دستگیر شدند و قرار است تا پایان سال ۳۶ طرح برای جمع آوری معتادان متجاهر و برخورد با خرده فروشان موادمخدر در این شهرستان اجرا شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha