۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۰۵
کد خبرنگار: 1371
کد خبر: 84710449
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار اردستان: پاسخگویی بهتر به مشکل روستاییان نیازمند تفویض اختیار بیشتر است

کاشان- ایرنا - فرماندار اردستان گفت: با توجه به تعداد زیاد روستاها و لزوم پاسخگویی به مشکلات آنها، نیازمند تفویض اختیار بیشتر از سوی مقام‌های استانی به شهرستان هستیم.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا تاملی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در دیدار مردمی که در محل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اهالی روستاها برای رسیدگی به مسایل آنان صورت گرفت، با توجه به پراکندگی، کمیت و کیفیت جمعیت این روستاها در شهرستان، برای تسریع در پاسخگویی به نیازهای و حل مشکل آنان لازم است تفویض اختیار بیشتری از سوی مدیران استانی به اداره های شهرستان صورت گیرد.

فرماندار اردستان: پاسخگویی بهتر به مشکل روستاییان نیازمند تفویض اختیار بیشتر است

وی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات روستاها به موضوع طرح هادی مرتبط است که اگر در این زمینه اختیار بیشتری به مدیران شهرستان داده شود، باتوجه به آگاهی‌های لازم مدیران شهرستانی از وضعیت روستاها، بهتر می‌توانند مشکل مردم را رفع کنند.

فرماندار اردستان اضافه کرد: طبق قوانین و آیین‌نامه‌های موجود هرگونه موضوع طرح هادی از جمله تغییر کاربری یا الحاق به طرح هادی روستاها در صلاحیت کمیته مربوطه در استان است که باید با اصلاح قوانین و آیین‌نامه این اختیارات به شهرستان داده شود تا بتوان با علم، آگاهی و نظارت میدانی بیشتر در راستای رفع مشکل مردم گام برداشت.

تاملی گفت: با توجه به اینکه دولت توجه اصلی خود را به رفع مشکل مردم معطوف کرده و همچنین با استقرار مجلس انقلابی انتظار می‌رود دولت و مجلس بتوانند تلاش خود را برای تفویض اختیار به شهرستان ها به کار بگیرند تا مشکل روستاییان راحتر، دقیق‌تر و در زمان کمتری در شهرستان ها رسیدگی و زمینه رضایتمندی آنان فراهم شود.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان سال ۱۳۹۹ از لزوم بازنگری در طرح‌های هادی ۱۳ روستای این شهرستان در صورت تخصیص اعتبار خبر داده بود.

سید ایمان فتوحی هشتم خرداد ۱۳۹۹ در گفت‌وگو با ایرنا گفته بود: طرح‌های هادی ۲۳ روستا در مجموع نیاز به بازنگری داشت که از محل اعتبارهای در اختیار، ۱۰ روستا تا پایان سال ۱۳۹۸ در دستور کار قرار گرفت و روستاهای باقی‌مانده نیز در صورت تخصیص اعتبارهای سال ۹۹ زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه برای ۷۸ روستا تاکنون طرح هادی تهیه شده و ۱۲ روستا هم در حال تهیه است، افزود: در ۵۵ روستا عملیات بهسازی انجام شده و مناطق باقی‌مانده نیز در سال‌های آینده اجرایی می‌شود.

شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر ۴۳ هزار نفر، در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.

از مجموع ۲۳۰ روستای اردستان، ۱۲۰ روستای دارای سکنه و از بین آنها ۶۱ روستا بالای ۲۰ خانوار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha