پردیس سینما آزادی ارومیه تا آخر بهار به بهره برداری می‌رسد

ارومیه - ایرنا - رییس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: پردیس سینما آزادی ارومیه از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و تا آخر بهار امسال به بهره برداری می‌رسد.

احد هوشمند روز شنبه در نشست مطبوعاتی به مناسبت سالروز شهادت شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: همچنین برنامه ریزی برای اجرای فاز مطالعاتی احداث سینما در شهرهای ماکو، سلماس، نقده، خوی و ‌سردشت در دستور کار قرار گرفته تا صاحب سینما شوند.

وی ادامه داد: رونمایی از سند تحول حوزه های هنری با مضمون نقش حوزه هنری در استان ها با شرایط فرهنگی خاص و با چشم انداز سه ساله از جمله برنامه های سال جاری است.

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی به برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: جشنواره نمایش در مساجد، اکران فیلم موقعیت مهدی در ۲۶ روستا و پنج شهرستان، رونمایی از تندیس شهید آوینی و نصب در ساختمان حوزه هنری، فراخوان مرد کوچه ما، برپایی نمایشگاه های مختلف و همچنین نمایش خیابانی و هنری از برنامه های این هفته در آذربایجان غربی است.

هوشمند از اجرای بیش از ۳۵۰ برنامه در سال گذشته خبرداد و گفت: رونمایی از سه آلبوم هنری، برگزاری همایش های ادبی، تولید کتاب، اجرای طرح وارثین، اجرای نمایش درمساجد، همایش نقاشان  و راه اندازی گالری مجازی هنرمندان از جمله برنامه های برگزار شده سال گذشته بود.

وی اکران عمومی فیلم های موقعیت مهدی وآتابای با حضور عوامل تولید را از دیگر برنامه های اجرا شده سال گذشته عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، بیستم فروردین ماه برابر است با سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی بر همین اساس در تقویم جمهوری اسلامی این روز، روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده و از ۲۰ تا ۲۶ فروردین ماه هفته هنر انقلاب اسلامی نام گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha