۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۵۳
کد خبر: 84709922
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: ساخت سد فینسک متوقف شد

۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۵۳
کد خبر: 84709922
نماینده مجلس: ساخت سد فینسک متوقف شد

ساری - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت سد فینسک با پیگیری‌های مستمر نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی و سازمان‌های مردم نهاد به صورت موقت متوقف شده است.

به گزارش ایرنا، منصورعلی زارعی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در ساری افزود: ساخت سد فینسک در برنامه‌های پنجم و ششم توسعه مطرح شد و مسوولان وقت هم موافقت‌های محیط زیستی این طرح را اعطا و آن را در گام اجرایی قرار دادند ، اما با پیگیری‌های مستمر اکنون اجرای ساخت سد فینسک به صورت موقت متوقف شده است.

وی با بیان این که سازمان‌های مردم نهاد پیگیری‌های مستمری برای اجرا نشدن سد فینسک دارند، خاطر نشان کرد: مباحث نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در بحث اجرا نشدن این طرح از سر مسائل احساسی نیست بلکه با رویکرد کارشناسی جلوی اجرای سد فینسک را به شکل کنونی خواهیم گرفت.

زارعی توضیح داد : صدها ساعت برای اجرا نشدن طرح سد فینسک وقت گذاشتیم و این روند به طور حتم ادامه خواهد یافت و مطالبات جدی مردم مازندران در این حوزه باجدیت در دست پیگیری است.
به گزارش ایرنا، ساخت سد فینسک بر روی سرشاخه‌های رودخانه تجن واقع در منطقه جغرافیایی استان سمنان از سال ۱۳۸۹ در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت و در دولت دهم بودجه مطالعاتی دریافت کرد، اما طی یک دهه اخیر بارها با افت و خیز همراه شد تا این که در یک سال گذشته بحث ساخت آن با اجرای عملیات عمرانی جدی‌تر از گذشته شد.
نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان این که، شاخص جمع آوری آب سطحی در مازندران ۱۰ درصد است در حالی که این رقم در کشور حدود ۴۰ است، گفت: در حوزه آب و فاضلاب مازندران مشکلات زیادی وجود دارد که به صورت مستمر از استاندار و مسوولان امر برای گره‌گشایی از این مشکلات مطالبه گری می‌کنیم.
زارعی با بیان این که در مازندران عقب‌ماندگی های زیادی در حوزه‌های مختلف عملکردی وجود دارد، خاطر نشان کرد: با وجود مشکلات زیادی که در حوزه اشتغال استان وجود دارد اما در ۶ ماه گذشته حتی یک جلسه کارگروه اشتغال در مازندران تشکیل نشد که این یک ضعف اساسی است و گرفتاری‌های مردم را با جدیت همواره به استاندار و مسوولان اجرایی گوشزد می‌کنیم.
این نماینده مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جایگاه نظارتی، پیشنهادی و مشورتی قرار دارند و دخالت در امور دستگاه‌های اجرایی و همچنین عزل و نصب‌ها را قبول نداریم و نباید به این سمت برویم.  
وی با بیان این که در زمان حاضر اقتصاد کشور بیمار است، اضافه کرد: اکنون در کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی برای درمان اقتصاد کشور فعالیت‌هایی در حال انجام است و باید با یک راهبرد مشخص گره کور مشکلات اقتصادی کشور را باز کنیم.
زارعی  با اظهار این که در زمان حاضر حمایت از واحدهای دانش بنیان و صنعتی در حد شعار باقی مانده است، افزود: چراکه اگر اینگونه نبود اکنون حجم قابل توجه از واردات مواد غذایی،   تولیدی و صنعتی به کشور را شاهد نبودیم.
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان مازندران با برنامه‌ریزی و تلاش مستمر برای رفع دغدغه‌های مردم استان در تلاش هستند و طرح های خوبی در حوزه‌های مختلف در دست پیگیری و اجرا است که یقین دارم حلاوت آن را اقشار مردم در آینده خواهند چشید.
وی با بیان این که عدالت محوری، حضور میدانی و در کنار مردم بودن و تلاش برای گره گشایی از مشکلات آحاد جامعه از رویکرد های دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی است، افزود : ریل گذاری مناسبی در مجلس شورای اسلامی و از سوی دولت برای توسعه اقتصادی کشور در جریان است و نمایندگان مجلس هفته یک مرتبه به بحث نظارتی خود می پردازند و مواردی که باید به دولت تذکر داده شود در این جلسه تحلیل و کارشناسی می شود.
زارعی گفت : مطالبه گری همراه با مشارکت مردم یکی از راهبردهای اساسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و آحاد مردم در چارچوب قانون حق بیان دیدگاه های خود را دارند و اصحاب رسانه به عنوان پل ارتباطی مردم و مسوولان، دغدغه های اقشار جامعه را انعکاس دهند.
این نماینده مجلس اظهار داشت : باید خبرنگاران و اصحاب رسانه در کنار این که برای توسعه استان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و عمرانی قلم می زند در بحث مبارزه با فساد و رانت و همچنین لزوم به‌کارگیری از کارکنان پاکدست و متخصص در دستگاه های اجرایی همواره پیگیر باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha