۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84709833
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اشتیاق ژاپنی‌ها به میزبانی از پناهجویان اوکراینی

۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۱۵
کد خبر: 84709833
اشتیاق ژاپنی‌ها به میزبانی از پناهجویان اوکراینی

تهران – ایرنا – مردم ژاپن نسبت به میزبانی از پناهجویان اوکراینی که از تهاجم روسیه گریخته اند، علاقه خاصی نشان داده اند و دولت توکیو تاکنون  پیشنهادهای بسیاری در زمینه کمک رسانی از سوی مردم دریافت کرده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری کیودو، آژانس خدمات مهاجرتی ژاپن اعلام کرد ۸۹۵ پیشنهاد کمک از جمله در زمینه شغل و مسکن دریافت کرده است که بیش از نیاز ۴۰۰ اوکراینی است که به ژاپن پناهنده شده اند.

این آژانس یادآور شده است که ۴۲۰ شرکت، ۱۷۵ شهرداری و ۲۴ سازمان غیر دولتی یا غیر انتفاعی پیشنهاد حمایت کرده اند. پیشنهاد های شخصی و غیره نیز در مجموع ۲۷۶ مورد برآورد شده است.

اکثر شرکت ها فرصت های شغلی را به پناهجویان پیشنهاد داده اند، در حالی که کمک های شخصی طیف گسترده ای از کمک ها شامل حمایت قانونی و اداری و مسکن را در بر می گیرد.

ژاپن که مدتی طولانی از ورود افراد خارجی به این کشور به دلیل همه گیری ویروس کرونا خودداری می کرد، هفته گذشته ۲۰ پناهجوی اوکراینی را به نشانه حمایت از تلاش های بین المللی به اوکراین پذیرفت. این افراد که از ۶ تا ۶۶ سال دارند  و شامل ۱۵ زن هستند، نخستین پناهجویان اوکراینی نیستند که با شروع حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه آواره شده و به ژاپن رفته اند اما نخستین گروهی هستند که با پرواز دولتی اختصاصی که توسط وزارت امور خارجه ژاپن سازماندهی شده بود، وارد این کشور شدند.  

مردم ژاپن  با وجود جمعیت کهنسال و کمبود نیروی کار درباره مهاجران به کشورشان بسیار محتاطند، اما نظرسنجی ها نشان می دهد اکثریت مردم ژاپن مایل به پشتیبانی از مردم اوکراین هستند.  

بیشتر پناهویان اوکراینی با روادید ۹۰ روزه وارد ژاپن شده اند که می توانند آنرا به روادید ویژه یک ساله تغییر دهند تا بتوانند مجوز کار کردن داشته باشند.  

با این حال آمارها نشان می دهند در سال ۲۰۲۰، ژاپن، سومین اقتصاد بزرگ دنیا، تنها ۴۷ پناهجو  را پذیرفت  و ۴۴ فرد دیگر را به دلایل انسان دوستانه قبول کرد و این برابر است با تنها یک درصد از کلِ درخواست هایی که به این کشور ارسال شده بود.  

براساس اعلام دولت توکیو، پناهجویان اوکراینی که وارد ژاپن می شوند، در آینده امکان اسکان کوتاه مدت در این کشور را خواهند داشت و خواهند توانست شرایط خود را برای اقامت دائم تغییر دهند.

پیش از این توکیو اعلام کرده بود که ابتدا به افرادی که از اوکراین فرار کرده یا دارای خویشاوندانی در ژاپن هستند، پذیرش خواهد داد اما سپس به دلایل بشردوستانه این شرایط تغییر کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha