استاندار همدان: رسانه‌ها فواید تزریق دُز سوم واکسن کرونا را تبیین کنند

همدان - ایرنا- استاندار همدان گفت: اطلاع رسانی و اقناع سازی خوبی باید از سوی رسانه ها در زمینه فواید تزریق دُز سوم واکسن کرونا صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز شنبه در حاشیه ستاد مقابله با کرونا استان همدان در جمع خبرنگاران خواستار اقناع سازی در زمینه تزریق دُز سوم کرونا و بیان فواید آن به منظور ترغیب هم استانی ها شد.

وی اضافه کرد: تهیه گزارش هایی از تولید ۶ نوع واکسن کرونا ایرانی به صورت انبوه و صادرات آن در صورت عدم نیاز داخلی، تهیه میزگرد، مصاحبه و گزارش هایی از افراد متخصص، مردم و کسانی که واکسن تزریق کردند باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان همدان اظهار داشت: تزریق دُز اول واکسن کرونا برای کودکان پنج تا ۱۱ سال باید از جنبه اختیاری محض خارج و توصیه تاکیدی شود چرا که فاصله فیزیکی در مهدها رعایت نمی شود بنابراین با تزریق واکسن باید ایمنی فراگیر ایجاد کرد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه بازگشایی مدارس الزامی است گفت: در صورت وجود نشانه های از بیماری در دانش آموزان حضور آن فرد در صورت داشتن گواهی پزشکی، در مدرسه الزامی نیست.

وی با تاکید بر اینکه نباید فضای مدرسه به سمت تعطیلی کشیده شود  خاطرنشان کرد: تعطیلی مدارس، بحران افت تحصیلی را تشدید کرده و افرادی به خاطر منافع فردی دنبال تعطیلی مدارس هستند.

استاندار همدان گفت: باید به افت تحصیلی و آثار منفی ناشی از تعطیلی مدارس پرداخته شود چرا که ۲ سال تعطیلی مدارس با وجود آموزش غیرحضوری، کیفیت آموزش را کاهش داد و دانش آموز و دانشجو با بنیه علمی ضعیف بالا آمده است.

قاسمی فرزاد، برخورد پلیس فتا با القائات منفی در زمینه بازگشایی مدارس و تزریق واکسن، تشویق مردم به ویژه کادر اداری به تزریق دُز سوم و مجهز کردن ۱۰۰ درصد کلاس ها به سیستم تهویه هوا را مورد تاکید قرار داد.

وی افزود: به منظور تامین ماسک مورد نیاز دانش آموزان ساکن در حاشیه شهرها و مناطق محروم می توان از توان خیران نیک اندیش نیز بهره گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha