فعالان فرش در کهگیلویه و بویراحمد۷میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند

یاسوج - ایرنا -معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعالان فرش بافی در این استان طی یکسال گذشته تاکنون هفت میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت دریافت کرده اند.

امیرتیمور موسویان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تسهیلات در قالب وام های ۱۰۰ میلیون ریالی با کارمزد چهاردرصد به تولیدکنندگان فرش در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.

وی برپایی دوره های آموزشی فرش بافی با شرکت ۲۰۵ نفر از فعالان این حوزه با سرمایه گذاری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی را از دیگر حمایت های دولت از فرش بافان استان دریک سال گذشته عنوان کرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یک ساله گذشته تاکنون ۲ هزار و ۶۶۷ مورد بازرسی از کارگاه های فرش بافی استان برای راستی آزمایی تحقق بیمه فعالان این حوزه انجام گرفته است.

وی تاکید کرد: همچنین براساس تفاهم نامه ای که با زندان های استان منعقد شده مواد اولیه و بیمه فعالان این حوزه تامین می شود تا ضمن ایجاد شرایط اشتغال برای این اقشار آسیب پذیر زمینه افزایش تولید فرش در استان نیز فراهم شود.

موسویان تاکید کرد: پارسال ۷۳۳ کارت فعالیت قالی بافی در استان صادر شده و همچنین ۱۲ کارت فعالان این عرصه تمدید شد.

وی همچنین از صدور ۸۰۰ کارت مجوز راه اندازی مشاغل خانگی در کهگیلویه و بویراحمد طی یک سال گذشته تاکنون خبر داد.

موسویان تاکید کرد: همچنین در این مدت ۱۲۰ متقاضی برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک های عامل معرفی شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha