۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۱۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84709314
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش مناطق قرمز کرونایی در خراسان شمالی

۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۱۵
کد خبر: 84709314
کاهش مناطق قرمز کرونایی در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- طبق آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، تعداد مناطق قرمز کرونایی خراسان شمالی به ۲ شهرستان کاهش یافت.

به گزارش روز جمعه ایرنا، پیش از این تنها سه شهرستان خراسان شمالی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار داشتند که با روند کاهشی مبتلایان در استان،  براساس رنگ‌بندی جدید از روز جمعه ۱۹ فروردین، شهرستان های بجنورد، اسفراین و مانه و سملقان نیز در همین رنگبندی کرونایی قرار گرفت.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان های جاجرم و شیروان در وضعیت قرمز کرونایی و سه شهرستان فاروج، گرمه و رازوجرگلان نیز در همان وضعیت نارنجی کرونایی باقی ماندند.

رنگ قرمز در فرهنگ ارزیابی وضعیت کرونایی کشور به معنای فوق العاده پرخطر است، این رنگ به مناطقی تعلق می گیرد که بستری روزانه در آنجا بیشتر از ۱۰ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و مقررات آن در مناطقی اعمال می شود که آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

رنگ زرد به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معناست که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی خطر کم است، این رنگ به مناطقی داده می شود که آمار بیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۱۹۵ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

هم اینک افزون بر ۹۵ درصد جمعیت هدف استان دُز اول، ۸۶ درصد دُز دوم و ۵۰ درصد نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha