۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۳۴
کد خبرنگار: 808
کد خبر: 84709263
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

واکنش بی سابقه شرکت آلومینیوم روسیه به جنگ اوکراین

۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۳۴
کد خبر: 84709263
واکنش بی سابقه شرکت آلومینیوم روسیه به جنگ اوکراین

تهران – ایرنا – شرکت آلومینیوم روسیه "روسال" در واکنشی کم سابقه به جنگ اوکراین، خواستار تحقیق در باره کشتار شهروندان غیرنظامی در شهرک بوچا در حومه کی یف پایتخت این کشور شرق اروپا شده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا از تارنمای سی ان ان؛ "برنارد زونه ولد" مدیرعامل هلندی "روسال" گفته که تصاویر اخیر از جنایت ها در این شهرک که به مدت یک ماه تا پایان مارس در اشغال نیروهای روسیه بود، کارکنان این شرکت را تکان داده است.

مسکو هرگونه مداخله نیروهای روسیه را در این حادثه تکذیب کرده و این جنایت را صحنه سازی و بخشی از کارزار رسانه ای برنامه ریزی شده، دانسته است.  

در حالی که بیشتر شرکت های روسیه در باره جنگ اوکراین سکوت پیشه کرده اند، اما ظاهرا صحنه های تکان دهنده بوچا این شرکت بسیار بزرگ فلزکاری را متقاعد به اظهارنظر کرده که بر اساس گزارش ها این شرکت ۶ درصد تولید الومینیوم جهان را در ۲۰۱۹ برعهده داشته است.  

زونه ولد از مسئول اصلی این جنایت ها سخنی به میان نیاورده و تنها گفته که چنین رخدادهایی، این حادثه بسیار غمبار را بسیار دردناک تر می کند.

زونه ولد افزوده که روسال خواستار پایان مسالمت آمیز این درگیری برای حفظ جان بسیار با ارزش انسان ها و بازگشت اوضاع به حال عادی است.

در حالی که بسیاری از مدیران و مالکان صنایع و کسب و کارهای روسیه به رغم قرارگرفتن در معرض تحریم های غرب، در باره این جنگ سکوت کرده اند، اولگ دریپاکسا میلیاردر روس و بنیانگذار این شرکت چند روز پیش در شبکه تلگرام، جنگ را دیوانگی دانسته که می توانسته از طریق مذاکره حل و فصل شود.

دریپاسکا اندک زمانی پس از آغاز این جنگ در اواخر ۲۴ فوریه (۵ اسنفد ماه) با شکستن سکوت خود، خواستار صلح شد و رومن آبراموویچ مالک پیشین باشگاه فوتبال چلسی در نشست مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین حضور یافته است.

زونه ولد افزوده است: ما براین باوریم که این جنایت باید کاملا بررسی شود و از تحقیقات واقع بینانه و بی طرف در باره این جنایت حمایت می کنیم و خواستار مجازات شدید برای عاملان آن هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha