بحران اوکراین؛ آنکارا و مسکو در خصوص فوریت تخلیه امن غیرنظامیان گفت وگو کردند

تهران - ایرنا - وزیر دفاع ترکیه ضمن تاکید بر اهمیت آتش بس در اوکراین، با همتای روس خود در خصوص فوریت تخلیه امن غیر نظامیان در منطقه گفت و گو کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از تارنمای شبکه تی. آر. تی، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ملی ترکیه در تماس تلفنی با «سرگئی شویگو» همتای روس خود به اهمیت برقراری آتش‌بس برای کمک به یافتن راه‌حل دیپلماتیک میان روسیه و اوکراین اشاره کرد.

وزارت دفاع ملی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که آکار در این مکالمه تلفنی همچنین بر فوریت تخلیه امن غیرنظامیان به‌ویژه ساکنان شهر ماریوپل از طریق زمین و دریا تاکید کرده است.

بحران اوکراین؛ آنکارا و مسکو در خصوص فوریت تخلیه امن غیرنظامیان گفت وگو کردند

وزیر دفاع ترکیه بار دیگر خاطرنشان کرد که کشورش در تلاش است در زمینه کمک بشردوستانه هرچه در توان دارد انجام دهد و به‌خاطر برقراری صلح در منطقه مانند گذشته، از این به بعد نیز به انجام وظیفه‌اش همچنان ادامه خواهد داد.

در این پیوند، وزیر خارجه ترکیه هم در گفت و گو با خبرنگاران در بروکسل پس از نشست وزیران خارجه کشورهای عضو ناتو از بررسی تحولات اوکراین در دیدار با دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه بلژیک خبر داد.

مولود چاووش اوغلو درباره تصاویر غیرنظامیان کشته شده در شهر بازپس گرفته شده بوچا از سوی ارتش اوکراین، گفت: این تصاویر غیرقابل قبول بوده و مایه شرم برای بشریت است و این موضوع را در دیدار با کولبا مطرح کردیم.

او همچنین با اشاره به پیشرفت مذاکرات با آمریکا در تامین جنگنده‌های اف ۱۶، گفت: از این نظر نامه وزارت امور خارجه به کنگره مهم است.

بحران اوکراین؛ آنکارا و مسکو در خصوص فوریت تخلیه امن غیرنظامیان گفت وگو کردند

وزیر امور خارجه ترکیه در عین حال اعلام کرد که از سوی بلینکن همتای آمریکایی خود برای شرکت در نشست وزرای خارجه ۱۸ مه به واشنگتن دعوت شده است.

روز گذشته نیز وزرای دفاع ترکیه، بلغارستان، لهستان، رومانی، اوکراین و گرجستان در یک گفت وگوی ویدئوکنفرانسی ضمن تبادل نظر در خصوص مسائل دفاعی و امنیتی منطقه، بر اهمیت دستیابی فوری به آتش بس در اوکراین تاکید کردند.

به گفته وزیر دفاع ترکیه، در این نشست بر اهمیت دستیابی فوری به آتش بس در اوکراین برای کمک به راه‌حل دیپلماتیک و فوری تخلیه امن غیرنظامیان بحث و رایزنی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha