۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۳۲
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 84708815
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معدن داران چگنی حقوق مردم را رعایت کنند

خرم آباد - ایرنا - فرماندار چگنی گفت: انتظار می رود صاحبان معادن سنگ این شهرستان، طبق قوانین و مقررات حقوق مردم منطقه را رعایت کنند.

به گزارش روز جمعه ایرنا افشین بازگیر در جلسه شورای اداری چگنی با محوریت معادن و حفظ محیط زیست افزود: در فعالیت های معدنی باید محدودیت های زیست محیطی و منابع طبیعی، عدم تعارض به پهنه های تاریخی و میراث فرهنگی و منابع آبی مورد توجه جدی قرار گیرد و مسوولان استانی و شهرستانی نیز رعایت این موارد را پیگیری و نظارت کنند .

 وی با  قدردانی از حضور فعالان اقتصادی و صاحبان معادن در شهرستان چگنی تصریح کرد: باید در برداشت های معدنی، موارد قانونی و مقررات به طور کامل رعایت و محیط زیست حفظ شود.

وی ادامه داد: معادن چگنی ثروت خدادادی و امانت الهی در این منطقه است و باید به گونه‌ای مورد بهره‌برداری و استفاده قرار گیرد که برای آیندگان و نسل‌های بعدی نیز حفظ و حراست شود.

فرماندار چگنی گفت: معادن سنگ از نظر اکتشاف، استخراج، فرآوری و صادرات نقش مهم و اثر گذاری در تحقق جهش تولید دارند و شناخت کامل از مشکلات و موانع توسعه معدنی  بسیار راهگشا است بنابراین  پیگیری مسایل و رفع موانع معادن فعال در شهرستان ضروری است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان نیز گفت: مشکلات ایجاد شده ناشی از عدم توجه به الزامات زیست محیطی و عدم توجه به رفاه اجتماعی در این شهرستان بوده که توسعه ناپایداری را در منطقه رقم زده است.

علی سالاروند اظهار داشت: همکاری همه جانبه برای رفع مشکلات پیش آمده بخصوص رفع مشکلات زیست محیطی و اجتماعی ناشی از فعالیت این معادن، همچنین استفاده از فناوری های نو در فعالیت های معدنی برای کاهش پیامدهای منفی زیست محیطی لازم است.

در این جلسه بر لزوم بلوکه شدن و احیای عرصه های معادن بعد از پایان دوره بهره برداری، ضرورت پیگیری جذب اعتبارات احیا و بازسازی معادن و منتفع شدن شهرستان چگنی و از یک درصد سهم دولتی معادن برای تعمیر و نگهداری زیرساخت های تخریبی روستایی مورد تاکید قرار گرفت.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha