۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۷:۱۵
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84708775
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نیوزیلند ۴۸۳ هزار بشکه نفت خام برای تامین امنیت بازار انرژی عرضه می کند  

تهران- ایرنا- دولت نیوزیلند اعلام کرد که به عنوان بخشی از اقدامات اضافی کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی در واکنش به تأثیرات جهانی بر امنیت انرژی پس از تهاجم روسیه به اوکراین روزانه ۴۸۳ هزار بشکه از ذخایر نفت اضطراری خود را به بازار عرضه خواهد کرد.

به گزارش ایرنا از وب سایت اسکوپ نیوز، شنبه گذشته ۳۱ عضو آژانس بین‌المللی انرژی موافقت کردند که اقدام جمعی برای عرضه ۱۲۰ میلیون بشکه از ذخایر نفت اضطراری خود برای کمک به جبران صادرات نفت روسیه پس از اعمال تحریم‌ها پس از حمله به اوکراین انجام دهند.

در همین راستا، "مگان وودز" وزیر انرژی نیوزیلند گفت: سهم مشارکت در عرضه اکنون توسط آژانس بین المللی انرژی تعیین شده است اما نیوزیلند اندکی بیشتر از حجم درخواستی آژانس بین المللی انرژی عرضه خواهد کرد.

وی در توضیح آزادسازی و عرضه بیشتر کشورش در بازار انرژی گفت: عرضه نفت خام ما شامل  ۱۸۴ هزار بشکه به اسپانیا و ۲۹۹ هزار بشکه  به انگلیس است.

اقدام نیوزیلند برای عرضه بیشتر نفت خام در بازار انرژی در حالی صورت می گیرد که هفته گذشته آمریکا ۱۸۰ میلیون بشکه نفت خام را از ذخایر راهبردی خود به بازار ارائه کرد اما این اقدام نتوانست قیمت این محصول را در بازارهای جهانی کاهش دهد.

قیمت نفت در هفته گذشته پس از آنکه آمریکا از احتمال آزادسازی ۱۸۰ میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک خود خبر داده بود و همچنین قرنطینه گسترده در شانگهای چین، با کاهش قیمت همراه شد و حتی قیمت نفت شاخص آمریکا به زیر ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسید.

با این حال، همزمان با آغاز معاملات در هفته جاری، تنش بین روسیه و کشورهای اروپایی دوباره بالا گرفت و این موضوع نگرانی‌ها را نسبت به تامین عرضه نفت بیشتر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha