۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۳:۲۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84708746
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

انصارالله: کناره‌گیری رییس جمهوری فراری یمن پایانی بر حمایت سازمان ملل از متجاوزان است

تهران- ایرنا- محمد عبدالسلام رییس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی و سخنگوی انصارالله یمن جمعه شب در واکنش به کناره گیری عبدربه منصورهادی رییس جمهوری مستعفی یمن گفت که جامعه جهانی و سازمان ملل متحد دیگر بهانه ای برای استفاده از لفظ "دولت قانونی" برای قتل ملت ما و محاصره یمن ندارد.

به گزارش ایرنا، عبدالسلام در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت: دولت جعلی هادی به پایان رسید و این مساله بر ادعاهای کشورهایی که به بهانه مقابله با کودتاگران علیه وی به یمن حمله کردند، خط بطلان کشید.

 سخنگوی انصارالله یمن افزود: دیگر جامعه جهانی و سازمان ملل متحد، بهانه‌ای برای ادامه استفاده آنان از لفظ دولت قانونی برای کشتار ملت ما ندارند.

منابع خبری بامداد پنجشنبه از کناره گیری عبدربه منصورهادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن از قدرت و تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری خبر دادند.

 عبد ربه منصور هادی همچنین تمامی اختیارات خود را به شورای رهبری ریاست جمهوری محول کرده است.

بر اساس این گزارش، «رشاد محمد العلیمی» ریاست شورای رهبری ریاست جمهوری را برعهده خواهد داشت.

این گزارش می افزاید، رئیس جمهور مستعفی یمن همچنین «علی محسن الأحمر» معاون خود را از سمتش برکنار کرده است.

بنابر این گزارش، شورای رهبری ریاست جمهوری اداره سیاسی، نظامی و امنیتی دولت مستعفی یمن را برعهده خواهد داشت.

شورای رهبری ریاست جمهوری هشت عضو دارد و «سلطان علی العراده»، «طارق محمد صالح»، «عبدالرحمن ابو زرعه»، «عبدالله العلیمی باوزیر»، «عثمان مجلی» و «عیدروس الزبیدی» از اعضای این شورا هستند.

این گزارش می‌افزاید، شورای رهبری ریاست جمهوری مسؤولیت مذاکرات با جنبش انصارالله در خصوص آتش بس را برعهده دارد.

عربستان از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و به بهانه حمایت از منصورهادی که دیگر در قدرت حضور دارد، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی ها به عمق اراضی سعودی ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha