۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۴۲
کد خبرنگار: 1086
کد خبر: 84708318
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشدید نگرانی مردم آمریکا از وقوع جرم و جنایت

۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۴۲
کد خبر: 84708318
تشدید نگرانی مردم آمریکا از وقوع جرم و جنایت

تهران- ایرنا- نگرانی مردم آمریکا از وقوع جرم و جنایت به بالاترین میزان از سال ۲۰۱۶ رسیده است؛ اکثریت پاسخ‌دهندگان به یک نظرسنجی (۵۷ درصد) از این بابت به‌شدت نگران و حدود ۲۷ درصد نگران اند و این مساله را یکی از ۱۴ نگرانی ملی و بعد از تورم و مسائل اقتصادی در یک رتبه با گرسنگی و بی‌خانمانی می‌دانند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی گالوپ، موسسه افکارسنجی گالوپ از سال ۲۰۰۱ با نظرسنجی میزان نگرانی مردم آمریکا را از وقوع جرم و جنایت ردیابی کرده است. آن زمان بالاترین سطح از نگرانی وجود داشت و ۸۸ درصد از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی از بابت جرم و جنایت ابراز نگرانی کردند، همچنین ۶۲ درصد به‌شدت از این بابت نگران بودند. نگرانی از جرم و جنایت در سال ۲۰۱۴ به کمترین میزان رسید که ۷۰ درصد نگران و ۳۹ درصد به‌شدت نگران بودند.  

آخرین نظرسنجی موسسه افکارسنجی که از اول تا ۱۸ ماه مارس (۱۰ تا ۲۷ اسفند) انجام شده تقریبا با یافته‌های افکارسنجی پاییز گذشته مطابق است که بیانگر افزایش نگرانی آمریکایی‌ها در مورد وقوع طیف گسترده ای از جنایت همچنین تشدید وقوع جرم در محل زندگی آنها بود. داده های جرم و جنایت دولت نیز نشان دهنده افزایش قتل به بالاترین میزان از ۲۵ سال قبل بوده است. 

البته میزان نگرانی بر اساس جنسیت، سن، محل زندگی و گرایش های سیاسی متفاوت است. اکثریت زنان، طرفداران حزب جمهوری‌خواهان و مستقل‌های با گرایش نزدیک به جمهوری خواهان و افراد حدود ۳۰ سال و بیشتر بسیار در مورد وقوع جرم نگران هستند، در همین حال کمتر از نیمی از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی؛ یعنی مردان طرفداران حزب دموکرات و مستقل های نزدیک به دموکرات ها که بین ۱۸ تا ۲۹ سال سن دارند همین میزان نگرانی را ابراز کرده اند. 

تشدید نگرانی مردم آمریکا از وقوع جرم و جنایت
آمار نگرانی مردم آمریکا از بابت وقوع جرم و جنایت

همچنین محل زندگی نیز در ابراز نگرانی آمریکایی ها از بابت وقوع جرم تاثیر دارد، ساکنان شهرها بیشترین میزان (۵۸ درصد) نگرانی را از این بابت ابراز کرده اند این میزان در میان افرادی که در حومه شهرها زندگی می کنند ۴۶ درصد و ساکنان مناطق روستایی ۵۱ درصد است.   

زنان همیشه و در همه افکارسنجی ها طی ۲۱ سال بیش از مردان ابراز نگرانی کرده اند و تفاوت در بقیه زیرگروه‌ها نسبتا متفاوت تر بوده است. طرفداران حزب دموکرات به طور کلی بیشتر از طرفداران حزب جمهوری خواهان طی سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۲ از این بابت نگران بوده اند. اما از سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ نگرانی جمهوری خواهان از دموکرات ها برای اولین بار بیشتر شد. 

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha