۱۸۰ مرکز نیکوکاری و خیریه در استان کرمانشاه مجوز فعالیت دارد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه ۱۸۰ مرکز نیکوکاری و خیریه در استان کرمانشاه مجوز فعالیت دارد، گفت: توسعه اعتماد مردمی به عنوان بزرگترین سرمایه این نهاد در سال جاری از اولویت های اصلی کمیته امداد استان کرمانشاه است.

« پیمان ترکمانه » روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در سال ۱۴۰۰بیش از ۲۵ درصد از منابع اعتباری کمیته امداد در راستای کمک به نیازمندان و مددجویان استان از محل مشارکت ها و کمک های مردمی جمع آوری شده است.

وی گفت: مردم کرمانشاه سال گذشته در قالب طرح حمایت از ایتام و فرزندان محسنین بیش از ۶۴ میلیارد تومان، زکات و فطریه ۵۶ میلیارد تومان و صدقات هفت میلیارد تومان به نیازمندان و مددجویان کمک کردند.

ترکمانه با اشاره به وجود ۱۸۰ خیریه و مرکز نیکوکاری فعال در استان کرمانشاه؛ یکی از برنامه های مهم کمیته امداد را توسعه و گسترش و حمایت از مراکز نیکوکاری در استان اعلام کرد و گفت: اعتماد بزرگترین سرمایه کمیته امداد است که باید در راستای هرچه بیشتر آن در جامعه تلاش کنیم

وی پرورش فضای خیر و احسان در استان را یکی از اقدام های مهم در راستای جلب هرچه بیشتر مشارکت ها و کمک های مردمی در سالجاری عنوان کرد و گفت: در این راستا مراکز نیکوکاری باید با هم هماهنگ شوند تا در ارایه خدمات به نیازمندان و مددجویان همپوشانی و موازی کاری کمتری داشته باشیم و کمک ها مردم شامل حال افراد بیشتری شود و کمک ها عادلانه و منصفانه بین آنها تقسیم شود.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه در ادامه یکی از راهکارهای این نهاد در راستای تسهیل کمک های مردمی راه اندازی آپلیکشین یا کد "کیو آر" برای پرداخت صدقات مردم با گوشی همراه در سال گذشته دانست و گفت: نیکوکاران با این کد می توانند کمتر از یک دقیقه صدقه خود را بپردازند.

این تفکر که کمیته امداد فقر پروری می کند سر تا پا اشتباه و خلاف واقع است

ترکمانه در بخش دیگر از صحبت ها خود این تفکر، که کمیته امداد فقرپروری می کند را سر تا پا اشتباه محض دانست و توضیح داد: افراد وقتی نیازمند شدند آن وقت به سراغ این نهاد برای دریافت کمک می آیند، بنابراین این تفکر که کمیته امداد فقر پروری می کند اشتباه است و باید نزد برخی از افراد در جامعه اصلاح شود.

وی تشریح کرد: کمیته امداد به ۲ گروه خانوارهای بی سرپرست و بیماران ناتوان (به تشخیص کمیسیون پزشکی) خدمات ارایه می دهد و گاها برحسب دستورالعمل ها به برخی از نیازمندان خارج از این ۲ گروه نیز خدمت می کند.

ترکمانه همچنین گفت: سازمان بهزیستی کشور نیز به افراد بد سرپرست خانوار و معلولان خدمت رسانی می کند.

وی گفت: به برخی از افراد زیر پوشش مانند پیرمرد و پیر زن ها و بیمارانی که نمی توانند توانمند شوند کمیته امداد مجبور است تا آخر عمر خدمات مستمر ماهیانه ارایه دهد.

سالانه به طور میانگین ۲هزار خانوار از زیرپوشش کمیته امداد کرمانشاه خارج می شوند

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه توانمندسازی خانوارهای مددجو یکی از برنامه های اصلی این نهاد است گفت: سالانه به طور میانگین ۲ هزار خانوار پس از توانمند سازی از زیرپوشش کمیته امداد استان خارج می شود.

ترکمانه بیان داشت: پس از توانمند شدن و خارج شدن از زیرپوشش؛ کمیته امداد تا ۶ ماه بعد باز به مددجویان خدمات ارایه می دهد تا مطمئن شود که می توانند روی پای خود بایستند.

وی همچنین اظهار کرد : کمک های کمیته امداد به مددجویان فقط مشمول کمک های نقدی نیست، برخی کمک های مهم حقوقی، معافیت خدمت، حق انشعاب رایگان ،آب، برق، گاز، تخفیفات در مجوزهای شهرداری، پرداخت بیمه های درمانی نیز می شود و اگر اینها در کنارهم دیده شود می بینیم کمیته امداد به مددجویان خدمات قابل توجهی ارایه می کند.

ترکمانه گفت: ۸۵ هزار خانوار با ۱۷۲ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد استان کرمانشاه است که خدماتی مانند خرید و تعمیر مسکن، مستمری ماهیانه، هزینه درمانی، هزینه تحصیل، معافیت وتسهیلات اشتغال و کارگشایی و کمک هزینه ازدواج دریافت می کنند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha