۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۵۰
کد خبر: 84708245
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یادواره شهدای قرآنی خلخال برگزار می‌شود

۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۵۰
کد خبر: 84708245
یادواره شهدای قرآنی خلخال برگزار می‌شود

اردبیل_ایرنا_ بخشدار مرکزی خلخال گفت: نخستین یادواره شهدای قرآنی این شهرستان در روستای قرآنی اندبیل این شهرستان و در ماه مبارک رمضان امسال برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا سید عیسی کریم پور در جلسه ستاد برگزاری نخستین یادواره شهدای قرانی خلخال اعلام کرد: ۲۲ شهید والامقام قرآنی در شهرستان خلخال احصا و شناسایی شده و مراسم یادواره شهدای قرآنی همزمان با برگزاری مراسم کشوری محفل انس با قران دوازدهم ماه مبارک رمضان امسال در محل عباسیه روستای قرانی اندبیل خلخال برگزار می‌شود.

بخشدار مرکزی خلخال با اشاره با حضور سه سردار از فرماندهان سپاه کشور در این مراسم خواستار همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد برگزاری مراسم و آیین‌های ملی و مذهبی شهرستان در برگزاری هرچه بهتر و باشکوهتر این مراسم شد .

کریم‌پور اظهار کرد: با توجه به انتخاب روستای اندبیل از توابع بخش مرکزی خلخال به عنوان یکی از معدود روستاهای قرانی کشور در سال ۱۴۰۰، این روستا برای میزبانی این برنامه ملی انتخاب شده و در کنار برگزاری مراسم یادواره شهدا و محفل انس با قرآن نمایشگاه آثار خطی و قرانی هنرمندان قرآنی این شهرستان در جوار این مراسم برپا می‌شود .

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین و حرکت در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی هدف از برگزاری همزمان برنامه‌های محفل انس با قران، یادواره شهدای قرآنی و استفاده از ظرفیت فرماندهای سپاه در این مراسم را ترویج فرهنگ قرآن و عترت در جامعه امروزی در کنار تبیین اهداف حضور سپاه در تحولات منطقه‌ای و جهانی و معرفی ظرفیت‌های نخستین روستای قرانی استان اردبیل واقع در این شهرستان اعلام کرد .

بخشدار مرکزی خلخال، گلباران و عطر افشانی مزار شهدای روستای اندبیل را بخش دیگری از برنامه های پیش بینی شده در این برنامه عنوان کرد و گفت: فرماندهان حاضر در این مراسم که 25 فروردین ماه برابر با 12 ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد، به سوالات حاضرین پاسخ می‌دهند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha